Łożysko oporowe do rotora Conrad, AR-303


Faktycznie,mocowanie łożyska jak i idea jest ok.Tylko łożysko tam użyte nie nosi znamion łożyska oporowego jest to standardowe łożysko nośne.Autor sam zaznaczył że będzie stosował lekkie anteny.Pod cieżkimi antenami ten patent ma krótki żywot,ja bym u siebie tego dziwoląga nie zastosował.Jak można pisać że odciąża się rotor stosując takie nieudactwo i polecać innym bo to jest tanie.Takie rozwiazanie może świadczyć o tym że wykonawca albo nie ma pojecia do czego należy stosowac odpowiednie łozyska lub nie jest w stanie przewidziec skutków swojego dzieła lub poszedł na totalna łatwiznę.
Stosujac typowe łożysko oporowe(widoczne w poście Darka)trzeba całkowicie inaczej zaprojektować i wykonać jażmo dla tego łożyska.Wg mojej wiedzy i praktyki zawodowej stosowanie czegokolwiek nieodpowiedniego tam gdzie można bez problemu zastosować właściwe jest pójściem na łatwiznę i podcieraniem tyłka szkłem.

Na jeszcze jeden bardzo ważny szczegół chciałbym zwrócić uwagę a mianowicie:generalnie rozróżniamy łożyska otwarte i łożyska zamknięte.Łożyska otwarte to są takie w których widać element toczny tj kulki lub rolki.Łożyska te w zależności od przeznaczenia powinny być smarowane stosownym smarem stałym chyba że będą pracowały w oleju,paliwie,wodzie destylowanej lub w innych podobnych czynnikach.
Natomiast łożyska zamknięte to takie łożyska w których nie widac elementu tocznego.Dlaczego nie widać???? W zależnosci od przeznaczenia i jakości danego łożyska są one już fabrycznie smarowane odpowiednim smarem stałym i są zaślepione z jednej strony lub z dwóch stron.Na zaślepki stosuje się metal lub plastyk,nie chronią one przed dostaniem się do srodka szkodliwego czynnika np wody jak się mylnie co niektórym wydaje.Natomiast chronią smar przed wypadnięciem w czasie biegu łożyska jak również przed dostaniem się do środka łożyska obcych części stałych.Smar w łożyskach zamknietych jest jednorazowy i jest tam tak długo aż żywot łożyska dobiegbie końca.
___________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM