NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NASŁUCHY, SKANERY, TRUNKING - YAESU, AOR, ICOM, UNIDEN » ROZMOWY POZA PASMEM AMATORSKIM

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Rozmowy poza pasmem amatorskim

piraci czy łączność służbowa??
  
sp8iap
26.05.2011 18:52:20
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Hrubieszów - KO 10 wt

Posty: 57 #704328
Od: 2011-2-27
W zakresie ćwiczenia OC sa nadawane sygnały alarmowe Korpusu Obrony Powietrznej Kraju ,na wykazach pracy zaleznie od pory roku jest dużo kanałów i głównych i rezerwowych w naszym pasmie 80 m ,ale zawsze pracują z wstega odwrócona do naszaj ale i często z nośna i tylko wytłumiona dolna wstęgą i sa to krótkie komunikaty dla stacji nasłuchowych POADiA w urzedach Miast i Starostwach.
  
Electra25.04.2024 03:01:21
poziom 5

oczka
  
ebc41
27.05.2011 08:59:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Bielsko-Biała

Posty: 2019 #704533
Od: 2010-9-18



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
To się nazywa DSB? W sensie modulacja z wytłumioną tylko jedną wstęgą i zostawioną nośną... A tobie chodzi o te komunikaty głosowe, czy to jest jeszcze coś innego?
_________________
Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE
  
sq8bwh
27.05.2011 09:35:42
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 557 #704551
Od: 2009-5-31
tzn. VSB.. bo DSB to dwie wstęgi z wytłumioną nośną
_________________
***** PZK
  
sp4jkv
31.05.2011 23:20:22
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO03FT

Posty: 400 #706963
Od: 2011-2-11
O jakiej giełdzie mowa?? jaka QRG i co tam sie dzieje??

_________________
73 de SP4JKV Adam
  
SQ8ERB
24.01.2013 00:39:47
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 250 #1154286
Od: 2008-3-27
Wielu nam znane jest morskie pasmo V (156 MHz). W służbie morskiej używane jest też pasmo 70cm. Może ktoś przybliży mi więcej informacji o tym paśmie.
  
SP1ST
24.01.2013 09:20:31
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #1154499
Od: 2011-3-5


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ8ERB pisze:

    Wielu nam znane jest morskie pasmo V (156 MHz). W służbie morskiej używane jest też pasmo 70cm. Może ktoś przybliży mi więcej informacji o tym paśmie.


Witam, pasmo 70 cm wykorzystywane jest tylko w radiobojach EPIRB, bojach VDR. Pracują w okolicy 406 MHz ( sorry ale nie pamiętam dokładnie).

73 Krzysiek
_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SQ6NDM
24.01.2013 10:20:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO90AK

Posty: 1971 #1154548
Od: 2009-3-29
    "SP1ST" pisze:

    Pracują w okolicy 406 MHz...


W tych okolicach częstotliwości pracują też radiosondy meteorologiczne.
_________________
Szymon
https://pk-ukf.pl/
https://mmmonvhf.de/es.php?year=2020
144MHz FT817 + PA 40W + 6 el. DK7ZB (boom 2,6m) + rotor/70cm FT817 + 14 el. DK7ZB (boom 3,1m) + rotor

ObrazekObrazek
  
SQ8ERB
24.01.2013 13:12:46
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 250 #1154757
Od: 2008-3-27
W kilku publikacjach znalazłem taką informację:
Częstotliwości z zakresu UHF - międzynarodowe

457,525 MHz
457,550 MHz
457,575 MHz

i pary do użytku przemiennikowego (odstęp - 10 MHz)

467,525 MHz
467,550 MHz
467,575 MHz
  
SP1ST
24.01.2013 14:19:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #1154846
Od: 2011-3-5
Przemek,
Tych częstotliwoci a zwlaszcza przemiennikowych mogą używać stacje pilotowe, VTS ale tylko do łączności
wewnętrznej. Do łączności ze statkiem tylko kanały z pasma 156 MHz.
_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SQ8ERB
24.01.2013 17:38:28
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 250 #1155092
Od: 2008-3-27
Dziękuje Krzysztofie za wyczerpujące wyjaśnienie użytkowania pasma 70cm w służbie morskiej.
Szukam w necie informacji o systemie identyfikacji ATIS. Z tego co się doczytałem używa się go tylko na wodach śródlądowych. Jakie ma on zastosowanie? Wiem, że nie wchodzi on w skład systemu GMDSS.
  
SP1ST
24.01.2013 19:15:51
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #1155233
Od: 2011-3-5
Przemek,
Chyba drobny błąd ATIS ??? chodzi Tobie na pewno o AIS Automatic Identification System.
Tak w skrócie:
Urządzenie wysyła pakiety danych identyfikacyjnych i ruchowych statku, nazwa, sygnał wywoławczy, numer MMSI
aktualną prędkość, kurs, pozycję /własny niezależny odbiornik GPS/. Wprowadza się także wymiary statku, ilość członków załogi, port docelowy i ETA do niego czyli czas przybycia.
Odbiera pakiety danych od innych jednostek, czasem zasięg wynosi około 100 mil morskich.
Stare urządzenia miały własny wyświetlacz, teraz wszystko jest zintegrowane i na ekranie radarów obok echa statku jest marker celu, jeden klik i wszystkie dane są wyświetlane w oddzielnym oknie, to samo dostępne jest w systemie EGDIS czyli bardziej zaawansowana mapa elektroniczna.
Można z AISa wysyłać/odbierać wiadomości tekstowe /smsy oczko
adresować można do konkretnego statku /numer MMSI/ do wszystkich statków w zasięgu lub na ustalony obszar.
W mojej opinii wprowadzenie AISa bardzo podniosło bezpieczeństwo żeglugi.
_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
Electra25.04.2024 03:01:21
poziom 5

oczka
  
SP5XMI
24.01.2013 19:35:29
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3443 #1155299
Od: 2012-12-16
Krzyśku, a czy tak zwana giełda statków nadal istnieje? Dawno nie słuchałem poza HAMskimi na KF, korzystam głównie z preselektora wstrojonego na stałe na pasma amatorskie, by odciąć choć trochę QRM. Filipińczycy i do pewnego stopnia Rosjanie to tak, tych to było słychać. Zdarzały się też dyskusje na temat prowiantowania statków (że w Polsce nie opłaca się, bywa, że lepiej w Hiszpanii itp.) to pamiętam. Rozmówcy nie przebierali w słowach, to fakt, używali słownictwa z bardzo pełnych słowników języka polskiego.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SQ8ERB
24.01.2013 20:48:52
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 250 #1155387
Od: 2008-3-27


Ilość edycji wpisu: 1
System AIS jest mi ogólnie znany, często zaglądam na http://aprs.fi/#!addr=gdynia. Z tego co pamiętam to system AIS pracuje na kanałach 87 i 88 . Tylko jest tu pewna nieścisłość. Bo w moim IC-M33 i rozpisce częstotliwości są to kanały dupleksowe 157,375/161,975MHz i 157,425/162,025MHz a wszelkie informacje podają że ten system działa na 161,975MHz i 162,025MHz .
Czy system AIS jest częścią GMDSS ?
Wracając do ATIS tylko tu znalazłem informacje
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=%C5%BCegluga%20%C5%9Br%C3%B3dl%C4%85dowa%20system%20atis&source=web&cd=5&ved=0CEMQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Findex.php%3Foption%3Dcom_docman%26task%3Ddoc_download%26gid%3D908%26Itemid%3D79&ei=l4wBUcjQGtDBtAbRv4CYCQ&usg=AFQjCNFHi5KudHLvVI8c2SKGMUIEURPpxQ&bvm=bv.41524429,bs.1,d.Yms&cad=rja
  
SP1ST
24.01.2013 21:23:22
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #1155416
Od: 2011-3-5
Marcin, witam,
Temat bardzo szeroki. Przed laty jak byłem drugim oficerem to do mikrofonu była długa kolejka. Spotykaliśmy się o 0100 czasu polskiego na 3003 KHz. Było wesoło, rzadko kiedy ktoś się przejęzyczył czyli używał innego słownika. Z innych firm spotkania były na 3128, 3146. Aktualnie nocna giełda jest w zaniku, brak chętnych do gadulca. Oczywiście trafiali się tacy z obrośniętymi muszlami ja...mi, używali sobie bez ograniczeń. Czasami ktoś się odezwie na 12353 o 1300 i 1500 utc.
Jeśli chodzi o prowiant to owszem nie jest tanio, ale jakość polskich produktów jest nie do pobicia.
W Hiszpanii czy innych krajach Europy można kupić taniej ale też i drożej. Ważną sprawą jest jakość prowiantu.
Do dzisiaj i nie tylko ja pamiętam smak wędlin i konserw z naszej Baltony.
Gdziekolwiek kupujesz to wołowina importowana z Argentyny, drób z Brazylii, zielenina Hiszpania/Holandia, ryby z dalekiego wschodu.
Liczący się shipchandlerzy mają w swojej ofercie polskie wędliny i przetwory warzywne.
Najważniejszy jest jednak kucharz. Naszych z rynku pracy wypierają filipki. Nie będę się o nich rozpisywał.
W większości tragedia, chociaż bywają i bardzo dobrzy


_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SP1ST
25.01.2013 09:54:00
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #1155892
Od: 2011-3-5
Marcin,

TCAS podpowiada pilotowi jak uniknąć ryzyka nadmiernego zbliżenia do innego statku powietrznego.
AIS takiej funkcji nie posiada, chociaż wyświetla CPA i TCPA czyli najmniejszą odległość i za ile minut to nastąpi w stosunku do innego statku.
Nawet w systemie ECDIS jeśli statek podąża TRACK CONTROL czyli w pełni automatycznie po wyznaczonym kursie
nie zmieni parametrów ruchu statku w przypadku gdy w okolicy znajduje się inny statek na kolizyjnym kursie.
Oczywiście można użyć ARPA i zasymulować właściwy manewr.

_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SP1ST
25.01.2013 10:01:18
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #1155903
Od: 2011-3-5


Ilość edycji wpisu: 1
Przemek,

AIS nie jest częścią systemu GMDSS.
O systemie ATIS dowiaduję się z Twojego postu.
Zgodnie z konwencją SOLAS każda jednostka o wyporności powyżej 50 ton musi być wyposażona w AIS.
Jednostki śródlądowe jeśli nawigują na wodach morskich i wodach przyległych muszą spełniać wymogi konwencji,
co wcale nie oznacza, że nie mogą być wyposażone w inne urządzenia takie jak np ATIS.

Tak na marginesie to wielu żeglarzy ma już zamontowany system AIS, czego konwencja od nich nie wymaga.
Chodzi o bezpieczeństwo, czasami w złych warunkach pogodowych radar nie wykrywa małego jachtu, natomiast na AIS-ie jest widoczny.


_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
Electra25.04.2024 03:01:21
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NASŁUCHY, SKANERY, TRUNKING - YAESU, AOR, ICOM, UNIDEN » ROZMOWY POZA PASMEM AMATORSKIM

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny