NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INFORMACJE DX'OWE I PROPAGACYJNE » AURORA!!

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 5 / 5    strony: 1234[5]

Aurora!!

  
SO3Z
17.10.2016 16:08:54
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82 / KO02

Posty: 1721 #2346095
Od: 2009-12-13
zorza jest wysoko jak się przesunie na południe i jest bliżej mnie oczko
wtedy robiłem i JN48 lokator.
Przecież jak zorza schodzi na południe to stacje typu SM4IVE i SM7GVF czy SM4GGC pracują z elewacją co najmniej 15 stopni nie jednokrotnie.
_________________
Andrzej SO3Z (SP3IYM)
so3z.com sp3yor.net gg:4765362
  
Electra24.06.2017 10:48:26
poziom 5

oczka
  
SQ5KVS
17.10.2016 16:26:18
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa/Gocław

Posty: 1231 #2346109
Od: 2011-9-28
Jacek pamiętaj że może (nie mówię że musi - teraz się trochę wymądrzam, ale) występować zjawisko ekranowania. Czyli co z tego że plazma sięga bardzo wysoko (tysiące km i wyżej), kiedy odbija jej "zewnętrzna" z punktu widzenia ziemi, powierzchnia. Ona może być zorientowana gdzieśtam. Druga rzecz, czasami plazma ma wredne właściwości które powodują różne zjawiska, od polaryzacji zacząwszy (ale chyba na UKF ona już nie zachodzi) po zwykłe tłumienie.
_________________
Karol SQ5KVS (PARMO.PFN)

"Olśnienia najczęściej mają Ci, którzy coś już wiedzą. Reszta może miewać najwyżej objawienia"
  
EI2KK
17.10.2016 17:15:40
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Asgardia

Posty: 4368 #2346141
Od: 2012-8-7


Ilość edycji wpisu: 2
Ale ja tez nie mowie ze musi.. plazna jest wredna, ale w swej wrednosci nieobliczalna..
Zastanawiam sie po prostu jak wysoko moze siegnac strefa odbijajaca fale radiowe.. i caly czas nalezy pamietac ze radiowa i wizualna zorza to dwa rozne zjawiska - moga, ale nie musza wystepowac razem. TO ze powyzej 150km zorzy nie widac, nie oznacza ze nic powyzej 150km wysokosci nie bedzie odbijac fal radiowych.. a co odbija fale?

Nawet wizualna aurora zalezy od dlugosci fali swiatla w jakim jest obserwowana..




Co do zorzy 'schodzacej na poludnie... obrazowo...

Statek na morzu.. widzisz czubek masztu, wiadomo jak to dziala i dlaczego.. prosta geometria..
Ale za chwile widzisz juz topreje.. za chwile widzisz juz pol trumsela... zakladasz ze statek sie przyblizyl, bo tak zwykle sie dzieje, ale czy to jedyne wyjasnienie tego zjawiska? A co sie stanie z punktu widzenia obserwatora na ladzie, jesli statek ma maszt wysuwany i po prostu go troche wydluzyl, wcale nie zmieniajac pozycji? Obserwator zobaczy wiecej masztu i interpretuje to zgodnie z dodtychczasowym doswiadczeniem, ze statek sie zbliza..

Czy wiec jesli zorza widoczna poczatkowo na wybrzezu SP zacznie byc widoczna 100km na poludnie, bedzie jednoznaczne z tym ze sie przesunela o 100km na poludnie? Czy moze podniosla w gore? podniesienie sie zorzy ze 100 do 115 km powoduje ze widac ja o ponad 80km dalej.. podniesienie z 80 na 95 km to juz ponad 90km dalej.. a w obu przypadkach podniosla sie o 15 km zaledwie..

Nie wiem czemu Bz ujemne, oznaczane czesto jako South interpretuje sie jako kierunek przesuwania sie zorzy - ta zmiana 'na poludnie' to zmiana kierunku wektora pola magnetycznego solar wind, a nie kierunek wedrowki zorzy, tego jeszcze nikt nie mierzy ani nie raportuje w sposob ciagly jak Bz...




_________________
http://aurora.report
Zażółć gęślą jaźń
μW beam coordinates: 50.100765, 18.492848
Countdown suspended....
Object tends to self-destruction...

Kto wzionł KARBINADEL??!
Smutek.. melancholia... rozpacz.. przygnębienie...
  
EI2KK
17.10.2016 21:57:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Asgardia

Posty: 4368 #2346359
Od: 2012-8-7
No to sie chyba kolejny bow-shock szykuje i GSI..
Predkosc wiatru w ciagu pol godziny skoczyla z okolo 750 do ponad 1100 km/s..
W/g kilku prac naukowych powinno to wywolac wlasnie GSI w ciagu od kilku minut do pol godziny..
Zobaczymy.. skanowanie beaconow uruchomione..
_________________
http://aurora.report
Zażółć gęślą jaźń
μW beam coordinates: 50.100765, 18.492848
Countdown suspended....
Object tends to self-destruction...

Kto wzionł KARBINADEL??!
Smutek.. melancholia... rozpacz.. przygnębienie...
  
EI2KK
20.10.2016 22:21:49
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Asgardia

Posty: 4368 #2347935
Od: 2012-8-7


Ilość edycji wpisu: 1
Najblizsza sobota +- 12h moze przyniesc podniesione warunki AUR...
Dla mnie poza probami na pasmie okazja do testowania nowych algorytmow opartych na pierwszej wersji 'sygnatury solar wind'.
_________________
http://aurora.report
Zażółć gęślą jaźń
μW beam coordinates: 50.100765, 18.492848
Countdown suspended....
Object tends to self-destruction...

Kto wzionł KARBINADEL??!
Smutek.. melancholia... rozpacz.. przygnębienie...
  
EI2KK
24.10.2016 15:38:09
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Asgardia

Posty: 4368 #2349558
Od: 2012-8-7
Troche wieksze opoznienie niz poczatkowo przewidywane (rowniez przez NOAA), ale sie powoli zaczyna.. UA3TCF raportuje OH2VHF, niestety nie podal QTF..

Stanislaw, zacznij no za godzinke krecic troche antenkmi.. NOAA przewiduje nawet do G2 czyli niezle warunki sie moga wykroic..
_________________
http://aurora.report
Zażółć gęślą jaźń
μW beam coordinates: 50.100765, 18.492848
Countdown suspended....
Object tends to self-destruction...

Kto wzionł KARBINADEL??!
Smutek.. melancholia... rozpacz.. przygnębienie...
  
EI2KK
25.10.2016 15:21:49
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Asgardia

Posty: 4368 #2350032
Od: 2012-8-7


Ilość edycji wpisu: 2
..i znowu.. wschodnie rubieze juz robia AUR.. wczoraj na GM zdechlo i do mnie juz nie doszlo niestety.. w SP ktos cos zrobil wczoraj?

Edit
DL8HCO juz w zasiegu..

Edit II:

No i mamy G3.. Stasiek, ty na prawde teraz sie za nasluchy bierz, a nie ptactwo dokarmiasz...
_________________
http://aurora.report
Zażółć gęślą jaźń
μW beam coordinates: 50.100765, 18.492848
Countdown suspended....
Object tends to self-destruction...

Kto wzionł KARBINADEL??!
Smutek.. melancholia... rozpacz.. przygnębienie...
  
Electra24.06.2017 10:48:26
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 5 / 5    strony: 1234[5]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INFORMACJE DX'OWE I PROPAGACYJNE » AURORA!!

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe aliasy | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta