Fontanna przestanie działać kiedy wyczerpie się woda w środkowym zbiorniku. Zasada działania:
1. woda z górnego zbiornika spływa do dolnego, co powoduje wzrost poziomu tejże w dolnym (rurka zielona) 2. powietrze z dolnego przechodzi do środkowego (rurka fioletowa) i 3. wypycha wodę z środkowego do górnego (rurka pomarańczowa) dalej od kroku 1 do wyczerpania wody w środkowym zbiorniku
Warunkiem poprawnego działanai jest szczelność układu.
Nie jest to perpetum mobile. _________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
Podobnie do obracających się w tył kół filmowanego pojazdu jadącego do przodu. Ten ciemny pasek, to moment kiedy wygasza się luminofor. Bierze się z różnicy odświeżania crt kontra ilość klatek na sekundę kamery. Michał _________________ ***** *** You can't have too many antennas...
W rzeczywistości takiego paska u Staśka nie było. Taki efekt powstawał jak na telewizor patrzyła kamera i ich częstotliwości odświeżania nie były zsynchonizowane...
Nie byłem za mocny w telewizorach. jak coś nie tak - to mnie poprawcie _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
Ja pisałem, a Michał rozwiązał zagadkę _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
To ja mam pytanie (na które nie znam odpowiedzi): jak technicznie było realizowane odtwarzanie filmu "kinowego" (24 klatki na sekundę) w telewizji (25 klatek na sekundę - pomińmy interlace, załóżmy, że obydwie "ramki" interlace nadają to samo) że wszystko się zgadzało.
Kurde same inżyniery wysokich napięć na forumie. Nijak nie idzie zagiąć
To ja mam pytanie (na które nie znam odpowiedzi): jak technicznie było realizowane odtwarzanie filmu "kinowego" (24 klatki na sekundę) w telewizji (25 klatek na sekundę - pomińmy interlace, załóżmy, że obydwie "ramki" interlace nadają to samo) że wszystko się zgadzało.
Dzięki! Czyli po prostu przyspieszano odtwarzanie filmu o 4%. Myślałem, że to było jakoś "mądrzej" robione i długość/tempo filmu było zachowane. Teraz cyfrowo nie ma problemu z przekodowaniem filmu na dowolną ilość klatek (z zachowaniem tempa) ale kiedyś w czasach analogowych... poszli na łatwiznę
To starsze filmy chyba przyśpieszano nieco więcej.. mam na mysli te na kórych akcja toczy się jakby szybciej.. wczesny Buster Keaton i te klimaty... ,) _________________ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
Dzięki! Czyli po prostu przyspieszano odtwarzanie filmu o 4%. Myślałem, że to było jakoś "mądrzej" robione i długość/tempo filmu było zachowane. Teraz cyfrowo nie ma problemu z przekodowaniem filmu na dowolną ilość klatek (z zachowaniem tempa) ale kiedyś w czasach analogowych... poszli na łatwiznę
Tylko, że ta łatwizna miała sens - tyle szybsze tempo jest absolutnie nieodczuwalne dla widza, nawet jeśli wcześniej obejrzał ten sam film w kinie. Podobnie zresztą jak kinowe klatki wyświetlane wolniej nie sprawiały wrażenie rwania filmu. A btw - ktoś może wie skąd różnica 24 vs 25 klatek?
_________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu
Dzięki! Czyli po prostu przyspieszano odtwarzanie filmu o 4%. Myślałem, że to było jakoś "mądrzej" robione i długość/tempo filmu było zachowane. Teraz cyfrowo nie ma problemu z przekodowaniem filmu na dowolną ilość klatek (z zachowaniem tempa) ale kiedyś w czasach analogowych... poszli na łatwiznę
To starsze filmy chyba przyśpieszano nieco więcej.. mam na mysli te na kórych akcja toczy się jakby szybciej.. wczesny Buster Keaton i te klimaty... ,)[/quote]
Filmy nieme zwykle są przyśpieszone z 16 kl/s więc efekt widać zdecydowanie. _________________ Grzegorz sp5ufe KO02LH
Trudna zagadka. W jakim celu wykonane zostało to "narzędzie" ? Podpowiedź że ułatwia uzbrajanie obwodu drukowanego THT. Zrobiłem je kilka miesięcy temu i daje radę