NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » RENOWACJA NADWOZIA WOZU ŁACZNOŚCI

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

Renowacja nadwozia wozu łaczności

  
sp3slu
18.02.2012 20:30:25
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: MARIANTÓW JO92FC

Posty: 1434 #869831
Od: 2010-9-14
Dzięki za całość dyskusji. Mamy z czego wybierać koncepcję. W międzyczasie sprawdziłem magnesem: całe poszycie jest stalowe włącznie z dachem. Aluminiowe są drobne okucia w rodzaju zawiasów, uchwytów i z tego najbardziej odchodzi farba, pod spodem czysty metal. Perforacji blachy nigdzie nie ma. Rdza jest tu i tam. Najsilniejsze zjawisko to odchodzenie warstw farby, szczególnie (łuskami) odchodzą wierzchnie łaty maskujące. Jakby pomalowano je farbą nie zgodną chemicznie z tym co pod spodem.
Mam bieżące pytania: jaki podkład (rodzaj, nazwa) i jaką szpachlówkę użyć do tego stalowego poszycia jeśli będziemy czyścić do zera w wybranych miejscach, resztę tylko matowić, tak przygotowując do całościowego malowania. Farba w stylu
http://allegro.pl/farba-wojskowa-khaki-z-armii-m72-k-750-mw-750-uaz-i2151991562.html
  
Electra25.04.2024 14:03:30
poziom 5

oczka
  
SP7TBU
18.02.2012 20:45:08
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00JI58

Posty: 1247 #869840
Od: 2011-1-25


Ilość edycji wpisu: 2
Albo niezgodność podkładu z lakierem, albo źle odtłuszczona powierzchnia dlatego odchodzi.
Na przykład:


http://allegro.pl/szpachlowka-szpachla-z-pylem-aluminium-0-6-kg-app-i2076543518.html
http://allegro.pl/podklad-na-rdze-reaktywny-novol-2l-1-1-najaniej-i2102381936.html
Ja to stosuje u siebie.

Do tego zwykły podkład ciemny i lakier.
_________________
'73
Krzysztof

DMR

  
sq9mda
19.02.2012 02:14:23
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1549 #870024
Od: 2008-12-1
    sp3slu pisze:

    Dzięki za całość dyskusji. Mamy z czego wybierać koncepcję. W międzyczasie sprawdziłem magnesem: całe poszycie jest stalowe włącznie z dachem. Aluminiowe są drobne okucia w rodzaju zawiasów, uchwytów i z tego najbardziej odchodzi farba, pod spodem czysty metal. Perforacji blachy nigdzie nie ma. Rdza jest tu i tam. Najsilniejsze zjawisko to odchodzenie warstw farby, szczególnie (łuskami) odchodzą wierzchnie łaty maskujące. Jakby pomalowano je farbą nie zgodną chemicznie z tym co pod spodem.
    Mam bieżące pytania: jaki podkład (rodzaj, nazwa) i jaką szpachlówkę użyć do tego stalowego poszycia jeśli będziemy czyścić do zera w wybranych miejscach, resztę tylko matowić, tak przygotowując do całościowego malowania. Farba w stylu
    http://allegro.pl/farba-wojskowa-khaki-z-armii-m72-k-750-mw-750-uaz-i2151991562.html


Koledzy, co wy macie z tymi "odpowiednimi szpachlówkami" smutny z wyjątkiem nietypowych powierzchni np. aluminium, plastik (a i tu bym podyskutował) szpachel nie ma znaczenia. A raczej ma znaczenie jak się wie jak go używać. W skrócie jest tak, szpachel "gęsty" idzie jako pierwszy. Cała reszta (a poziomów jest wiele) w odpowiedniej kolejności. Ja robię tak: pierwsza warstwa, potem wykończeniówka i na koniec sprawdzenie czy nie ma "dziurek"
Istotne jest jakim papierem ściernym kończy się "darcie" szpachli. U nas stosuje się papier 180 lub 320 a potem podkład. W samochodach "typu wojskowego" nie ma to wielkiego sensu.
Pisanie zresztą też nie ma sensu, jeżeli któryś z kolegów potrzebuje więcej informacji, proszę pisać ei6kd@yahoo.ie a wtedy umówimy się na skypa.
Pozdrawiam Robert
_________________
Pozdrawiam
Sq9mda Robert

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » RENOWACJA NADWOZIA WOZU ŁACZNOŚCI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny