NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » NADAJNIK RADIOWY W SAMOCHODZIE...

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 4>>>    strony: 1[2]34

Nadajnik radiowy w samochodzie...

czy są powody do obaw?
  
sp3hwr
07.02.2012 09:53:26
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860076
Od: 2010-2-24
W tej dziedzinie również chińszczyzna niejedno ma imię...

Jednak większość tego rodzaju sytuacji jest nie do przewidzenia. Nadawać lub odbierać może dowolny element o długości przypadkowo zgodnej z długością fali, a jak się doda możliwość iskrzenia...

Droższe systemy mają pewną nadmiarowość zabezpieczeń, tańsze są gołe (patrz:reflektorki na podczerwień).
Chwilowe zakłócenie musi być brane pod uwagę. Inaczej w czasie burzy stałaby część tańszych samochodów. Ciekawe, jak TATA...
_________________
vy73Greg
  
Electra24.04.2024 09:27:24
poziom 5

oczka
  
SP2LIG
07.02.2012 09:59:49
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #860079
Od: 2009-3-16
Wiadomo jest o tym że PA w mobilu może skutkować niepożądaną ingeręcją w elektronikę samochodu.W moim samochodzie Toyota włączały się samoczynnie wycieraczki i światła awaryjne po nacisnieciu PTT.Mało tego to na parkingu może narobić bałaganu również w innych samochodach.
___________
Greg SP2LIG
  
sp3hwr
07.02.2012 10:06:33
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860082
Od: 2010-2-24
Przypuszczam, że instalacja w dobrym samochodzie mogłaby być przedmiotem niejednego doktoratu.

Jeśli pan elektryk zrobi alarm do punto na kolanie (kto wydaje na to tysiące?) to wysiłek pana projektanta może pójść na marne.
_________________
vy73Greg
  
sp5gof
07.02.2012 10:09:38
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa KO02KF

Posty: 217 #860083
Od: 2010-11-10


Ilość edycji wpisu: 1
    nowy pisze:

    Ja, mając 8 W - murzynek na 70 cm, zablokowałem nieświadomie zamki centralne w dwóch samochodach pod domem i bramę sterowaną pilotem.

Tak... nasycenie odbiornika się zdarza, nawet jak nie stawiasz nośnej na 433.92 MHz tylko gdzieś indziej na 70cm. W motocyklu mam alarm który zgodnie z instrukcją reaguje na pilota z dwóch kilometrów (w praktyce sprawdzałem z kilkuset metrów i reagował), ale nawet 1W na 70cm (w odległości paru metrów) blokuje go tak, że podejście z pilotem nie pomaga. Po odpuszczeniu nośnej wszystko wraca do normy - gorzej jakby nie wróciło wesoły

    sq7ovv pisze:

    Wtedy to jeden z kolegów potrafił być złośliwy, jak ktoś go na skrzyżowaniu podpuszczał w jakiejś lepszej bryczce, to on włączał dopał 100W i wciskał nośną w swoim CB. Pół skrzyżowania "rzucało palenie". Sam jeździł starym fitem 125p, więc on odjeżdżał bezproblemowo...

Nie wiesz może dlaczego? Jak był w tych samochodach zrealizowany zapłon i zasilanie w paliwo?

    sp8jz pisze:

    dzisiaj jak już wyżej opisałem elektronikę samochodu nie da się ogarnąć klasycznym myśleniem na zasadzie "jest napięcie/nie ma napięcia".

I to jest wg mnie złe. Samochód to narzędzie. Narzędzie ma być niezawodne. Były przypadki, że w tramwajach PESA nie działały hamulce, bo były sterowane przez jakąś elektronikę, która miała jakieś problemy. W prostych systemach pneumatycznych (czy nawet hydraulicznych) ten problem nie występuje. Po co komplikować coś, co jest proste i spełnia swoje zadanie...

    sp8jz pisze:

    proszę zauważyć, że przekaźnik zgłupiał indukując w sobie szum w zakresie fal VLF !

U mnie zgłupiał sam przekaźnik bez żadnej elektroniki - on był sterowany jedynie przez przycisk, nie miał nawet sterującego tranzystora ani nic takiego.

    SQ7LQU pisze:

    Jak poszła ramka (z 5W) to w kilku samochodach zaczęły wyć alarmy. Jednym z nich był jakiś Punto.

No tak, czujnik alarmu to w końcu urządzenie analogowe, one są podatne na różne dziwne pola. W moim alarmie jest cewka i magnes na gumkach w środku niej, poruszanie alarmem indukuje w tej cewce prąd i alarm się włącza.

To że to Punto to nie ma znaczenia bo alarm może być dowolny...
_________________
SP5GOF KO02KF QRV 145.475
http://www.chmurka.net/
  
SP9LWH
07.02.2012 10:19:34
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Zabrze

Posty: 588 #860088
Od: 2011-11-14


Ilość edycji wpisu: 5
Wielkim odbiorcą aut są Stany Zjednoczone Ameryki.
Niektórzy właściciele montują w autach radiostacje.
Odległości duże, anteny marne, wzmacniacze potrzebne.
Wyobraźmy sobie 2kW out.
Zakłóci czy nie zakłóci elektronikę?
Wielu miastowych HAMów zakłóca RTV sąsiadom.

Wielu z nas ma telefony komórkowe, komputer domowy, głośniki przy nim.
Co jakiś czas głośniki pyrkają, gdy komórka na stole leży.
Dlaczego? Przecież wszystko ma CE.pomysł
  
SP3SWJ
07.02.2012 10:21:53
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 1518 #860089
Od: 2009-9-15
W nowych autach CAN jest można powiedzieć na porządku dziennym ...

Obrazek

http://www.autoobd2diagnostic.com/the-importance-of-can.html dlatego jeden z kolegów rozbierając "zwykły" przekaźnik znalazł w środku procesora...

Jeśli mamy na dachu dobra antenę to najmniej szkodzimy własnemu autu... ale możemy zrobić komuś szkodę bo nasze wcz znacznie silniej ładuje się do wszytkiego wokół nas.

Lepiej być świadomym zagrożeń... niż udawać że one nie istnieją.

Wyobraźcie sobie że wyprzedza was auto... wy sobie jedziecie spokojnie na emetyta i gaworzycie na radiu .... a nagle wyprzedzające auto gaśnie i koleś spycha was do rowu... oj niefajnie by było...

To już lepiej wziąć ze sobą kosz piknikowy, pojechać gdzieś w piękne okoliczności przyrody... postawić w 60 sekund wysoką wędkę 8..10 metrów rozłożyć kilka radiali i napawać się faami radiowymi.

Ja w pełni popieram to co jest napisane w instrukcjach odnoście szczególnych zasad ostrożności... od tego może zależeć ludzkie życie.

.... nie ma to jak wypasiona antena na mobila... :-)

Obrazek


_________________

Pozdrawiam wszystkich
Jarek SP3SWJ


  
nowy
07.02.2012 10:40:35
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1182 #860096
Od: 2011-6-20


Ilość edycji wpisu: 1
Cyt: sp5gof"Były przypadki, że w tramwajach PESA nie działały hamulce" a w starym tramwaju wzięło się siekiereckę i po wężyku i hamulec zadziałał, w razie czegoś, oczywiście. Teraz nie ma takiej możliwości. Widziałem film, kiedy jadą autobusem , który nie może się zatrzymać ani zwolnić bo ma bombę na pokładzie. Sterowaną elektroniką. Komplikować rozwiązanie to nic trudnego ale proste rozwiązania są najtrudniejsze do wymyślenia. Procesory , rezystory i tranzystory oraz transoptory (w autach , zamiast drutu są światłowody) i kondensatory to wygodne ale podatne na nieprzewidziane zjawiska i uszkodzenia.
  
SP3SWJ
07.02.2012 10:43:59
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 1518 #860097
Od: 2009-9-15
    SP9LWH pisze:


    Dlaczego? Przecież wszystko ma CE.pomysł


:-) CE ... hihi China Export ...
_________________

Pozdrawiam wszystkich
Jarek SP3SWJ


  
sp3hwr
07.02.2012 11:34:36
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860112
Od: 2010-2-24
...Co jakiś czas głośniki pyrkają, gdy komórka na stole leży.
Dlaczego?...
...W nowych autach CAN jest można powiedzieć na porządku dziennym ...

Cóż, trzeba wiedzieć gdzie i kiedy komórkę się WYŁĄCZA. Ale żeby nie móc wsiąść do auta z ręczniakiem 4W, bo ma CAN?...

Co na to "służby", agent 007?
Wiemy, że większość producentów ma ambicje produkować auta także na radiowozy, więc z tym strachem nie przesadzajmy. A jak wyprzedza nas karetka na sygnale - noga z gazu, a palec z PTT... (HI)
_________________
vy73Greg
  
sp3hwr
07.02.2012 11:46:53
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860121
Od: 2010-2-24
...bo a nuż włączą się jej wycieraczki.
_________________
vy73Greg
  
sp3hwr
07.02.2012 12:06:25
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860131
Od: 2010-2-24
Ciekawe, jakie problemy mają ci z kilowatami w głośnikach?
_________________
vy73Greg
  
Electra24.04.2024 09:27:24
poziom 5

oczka
  
sp3hwr
07.02.2012 12:08:25
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860132
Od: 2010-2-24
Może i my powinniśmy wozić takie "elektrolity", jak oni.
_________________
vy73Greg
  
sp5gof
07.02.2012 12:47:47
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa KO02KF

Posty: 217 #860153
Od: 2010-11-10
    sp3hwr pisze:

    Ciekawe, jakie problemy mają ci z kilowatami w głośnikach?

Przeciekająca szyba. Autentyk. Mechanik długo nie mógł zdiagnozować problemu, dopiero jak się przejechał z właścicielem i ten puścił muzykę to okazało się, że szyba tak drga, że uszczelka przecieka.
_________________
SP5GOF KO02KF QRV 145.475
http://www.chmurka.net/
  
sp3hwr
07.02.2012 13:01:59
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860160
Od: 2010-2-24


Ilość edycji wpisu: 1
Muszę sprawdzić, czy jak nadaję, to w.cz. nie rozmraża mi tylnej szyby...aniołek
_________________
vy73Greg
  
SP5PY
07.02.2012 14:30:09
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO21ul

Posty: 852 #860207
Od: 2008-6-29



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
W nowym passacie po lifcie, niepozorne urządzenie marki wouxun na 430MHz z 4W załącza klakson. Ciekawe, co się stanie, jak przy 140 na autobahn'e odpali poduszkę...
_________________
'73 de Tomek
Do... Or do not. There is no try - Master Yoda
http://www.sp5py.pl http://www.PZK.info.pl
http://www.sp5prf.pl http://ot37.pzk.org.pl
439.600MHz
  
sp3hwr
07.02.2012 14:49:20
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860234
Od: 2010-2-24


Ilość edycji wpisu: 1
Na 430MHz 4W to całkiem sporo. 70cm to długość przewodu, która może zdarzyć się w instalacji w samochodzie osobowym.
Ciekawe, czy to był ręczniak i gdzie była w tym czasie antena. Czy pojazd był uruchomiony? Jeśli tak, to natychmiast szukałbym jeszcze innych objawów.

_________________
vy73Greg
  
SP5PY
07.02.2012 15:01:09
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO21ul

Posty: 852 #860246
Od: 2008-6-29



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    sp3hwr pisze:

    Na 430MHz 4W to całkiem sporo. 70cm to długość przewodu, która może zdarzyć się w instalacji w samochodzie osobowym.
    Ciekawe, czy to był ręczniak i gdzie była w tym czasie antena. Czy pojazd był uruchomiony? Jeśli tak, to natychmiast szukałbym jeszcze innych objawów.


Ręka z radiem oparta o kierownicę, ale przyznam że nie pamiętam, czy wówczas uruchamialiśmy silnik. Sprawdzę i dam znać.
_________________
'73 de Tomek
Do... Or do not. There is no try - Master Yoda
http://www.sp5py.pl http://www.PZK.info.pl
http://www.sp5prf.pl http://ot37.pzk.org.pl
439.600MHz
  
SP3SWJ
07.02.2012 15:27:13
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 1518 #860263
Od: 2009-9-15
    sp8jz pisze:

    Są nawet takie niespodzianki, że wszystko powyłączane, żarówka na miejscu - nie ma napięcia, wyjmujesz żarówkę i na złączu jest napięcie (podłączasz LED-a i LED świeci)- system jest w stanie czuwania, napięcie znika w stanie uśpienia po upływie pół godziny. Przekaźników już nie ma w większości, jak ktoś pisał kilka postów wcześniej, tylko BTS-y - półprzewodniki przełączające dużej mocy, gdzie na drodze do przełącznika na desce rozdzielczej jest komputer/sterownik



to z tym "napięciem" znikającym to akurat może być to że podają +12V przez rezystor by sprawdzić obecność żarówki - rezystancję włókna ( przepalenie włókna ) i procesor sobie mierzy napięcie... a jak nie założysz żarówki lub żarówkę LED to komputer się zburzy i nie pozwoli ci wyjechać z garażu...


Dużo było powiedziane.... każdy ma swój rozum i odpowiada za swoje czyny... więc kto co zrobi - jego sprawa... myślę że ostrzeżeń o potencjalnych zagrożeniach kilka padło. i kto chce lekceważyć problem - to teraz może to zrobić bardziej świadomie.

:-)

_________________

Pozdrawiam wszystkich
Jarek SP3SWJ


  
WV9S
07.02.2012 15:27:22
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Kansasville, WI, USA

Posty: 234 #860264
Od: 2007-5-10
Witam, ja mam klopoty z automatycznym pilotem gdy nadaje na 80 m. Resetuje sie. Zbyt czesto zmieniajacy sie swr na skutek wyginania sie anteny, powoduje duze (za duze) zaklocenia w elektronice samochodowej. Nie ma problemu na gornych pasmach. Uzywam anten typu hamstick i radia ic-706mk cos.
73! Zbyszek
  
sp3hwr
07.02.2012 15:37:07
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #860270
Od: 2010-2-24
No właśnie. Zmienność pracy anteny(otoczenie, geometria) to argument za rozdzieleniem trx'a od instalacji auta. Radio dużej mocy (>100W) trzymałbym z dala od deski rozdzielczej. Również jego zasilanie. Wszystkie popularne lokalizacje radia są "wysokiego ryzyka".

Najlepiej skorzystać ze zdejmowanego panelu i trx trzymać w bagażniku na długim kablu.
Owszem, robi się problem przewodów zasilających, ale lepszy taki problem, niż jakieś resety.
_________________
vy73Greg
  
Electra24.04.2024 09:27:25
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 4>>>    strony: 1[2]34

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » NADAJNIK RADIOWY W SAMOCHODZIE...

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny