NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » TELEFONY I STANDARDY- TEZ POTRZEBNE W KRÓTKOFALARSTWIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Telefony i standardy- tez potrzebne w krótkofalarstwie

  
SQ7PGO
27.11.2011 19:41:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: lokator: JO92OB

Posty: 2726 #809019
Od: 2010-6-19
Mam problem z zasiegiem Play. Sytuacja jest taka że uzywam Nokie 3110 classic i Nokie 6270 - aparaty te nie łapią dobrze zasiegu Playa w moim QTH. W samym mieście jest OK bo tam są maszty GSM.
Niedawno postawiono niedaleko mnie anteny Playa na wieży kopalnianej ale jak wynika z tego linku
http://mapa.btsearch.pl/gps/ll/52.05037655961107,19.210023880004883/z/14
Nadajnik; ten BTS nadaje w standardzie UMTS2100 i chyba tylko w tym.
Kto mi pomoże wyjasnić czy ten UMTS t to samo co HSDPA ?
Być może zakup Nokii 5230 sprawę by załatwiło ale znowu te standardy - nie chce drogiego telefonu tylko sprawnego i z zasięgiem - oto link do nokii 5230 a tu HSPDA a nie UMTS2100
http://www.bazatelefonow.pl/telefon/7185-nokia-5230/
_________________
Petroniusz
3el- beam Yagi 20m by SQ7PGO,
Delta 12/15/17m by SQ7PGO
FD4 Fritzel / 10-80m

GL VY 73! SQ7PGO / SO7B
SPDXC #0908
  
Electra23.04.2019 06:14:10
poziom 5

oczka
  
SQ9KFZ
27.11.2011 19:53:55
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Częstochowa / JO90NU

Posty: 365 #809025
Od: 2010-6-14
Jeżeli nie korzystasz z internetu w telefonie to polecam przełączyć się na BTS'y Plusa.
_________________
SQ9KFZ op. Mariusz
QRV: 145,500 MHz, SR9CZE
www.36fm.pl
  
sq3emx
27.11.2011 20:07:54
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91AE

Posty: 156 #809039
Od: 2011-7-7


Ilość edycji wpisu: 1
Napisz do mnie na priv a wytłumaczę Ci wszystko co cię ciekawi odnośnie internetu poprzez sieci komórkowe. sq6emx@plusnet.pl napisz mi tel do siebie. Temat rzeka...
_________________
http://www.qrz.com/db/SQ3EMX
http://www.qrz.com/db/DL3EMX
  
SP7UDB
27.11.2011 20:14:44
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

QTH: Kielce - KO00HU

Posty: 2374 #809044
Od: 2007-5-10
To może w skrócie tutaj napisz.
_________________
- Mariusz - Kielce -
Temperatura za oknem

  
SQ9TBU
27.11.2011 20:17:10
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00JI58

Posty: 1236 #809045
Od: 2011-1-25
Spróbuj przełączyć telefon na GSM powinno się poprawić no chyba że musisz korzystać z sieci 3G.

_________________
'73
Krzysztof
APRSDROID testy SQ9TBU-5
D-Star SR9UVM

  
sq3emx
27.11.2011 20:18:15
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91AE

Posty: 156 #809046
Od: 2011-7-7
W związku z wykonywanym zawodem nie mogę smutny
_________________
http://www.qrz.com/db/SQ3EMX
http://www.qrz.com/db/DL3EMX
  
SQ7LQW
27.11.2011 20:30:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KO00HV

Posty: 159 #809052
Od: 2010-5-18
    sq3emx pisze:

    W związku z wykonywanym zawodem nie mogę smutny


Dziwne, na niniejszej stronie jest dosyć szeroko opisane:
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Mobile_Telecommunications_System

w dziale literatura znajdują się odnośniki do pozycji które znacznie dokładniej opisują nawet samą budowę ramek, protokoły itp.

Standard UMTS jest standardem i nie sądzę, zęby wewnętrzna polityka firmy (jakakolwiek) zabraniała udostępniać pracownikowi wiedzy na temat ogólnie przyjętego standardu.

To tak jak by serwisant pracujący w serwisie ICOM, nie mógł wyjaśnić zasady działania pracy radia z modulacją SSB(bo wykonywany zawód mu na to nie pozwala).

Choć oczywiście masz prawo z sobie tylko znanych powodów nie przekazywać tej wiedzy.

ale wracając do tematu, jeżeli masz możliwość w telefonie przełączyć tryb pracy sieci (GSM/3G) lub (GSM/UMTS) przełącz na GSM(piszę tak bo tak to wygląda w moim telefonie - nokia E63) i tam gdzie zasięg sieci 3G niedomaga tam sieci "klasyczne" już nie mają problemu.




_________________
Darek, Kielce

Chwilowo nie radiowo, ani antenowo...
Time will tell...
  
SQ1PSC
27.11.2011 20:42:43
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin - JO73gk

Posty: 158 #809057
Od: 2010-2-11
6270 ustaw:
Menu-Ustawienia-Ustawienia telefonu-Tryb sieci-Dwuzakresowy.

Powinno się przełączać pomiędzy UMTS/GSM w zależności od jakości sygnału.
Przy "patyczkach" od zasięgu pojawia Ci się 3G (to tryb pracy w UMTS 2100MHz).
Jak nie ma 3G to działa po GSM.
_________________
VY 73!
Piotr SQ1PSC
  
SQ7PGO
27.11.2011 20:49:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: lokator: JO92OB

Posty: 2726 #809061
Od: 2010-6-19


Ilość edycji wpisu: 1
Ależ sytuacja jest całkiem odwrotna - mój telefon odbiera tylko w GSM.
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/nokia/3110classic/
natomiast maszt GSM od Playa stoi od mojego QTH około 4 km no i u mnie jest w domu czarna dziura. Niedaleko mnie stoi inny maszt od Playa ale ma UMTS2100 a nie ma z kolei GSM.
Internetu w komórce nie potrzebuję tylko pewny zasieg w domu. Nie w ogródku !
Moje pytanie było czy jak kupie Nokie np. 5230 która w/g specygfikacji ma wg jednego opisu "HSDPA 900 / 2100" a według innego opisu "Standard UMTS :2100" to czy bedzie łąpała zasięg z tego bliższego BTS'a ?
Totalny metlik mam już w głowie z tym UMTS/HSDPA czy jeszcze 3G , 3 1/2G ??
zdziwiony
Teoria sieci komórkowych to mnie średnio interesuje lol - ma działać !
Dodam jeszcze że w odległości 500m od mojego domu czyli o 100 m dalej niz Play stoi maszt T-mobile i na nim jest GSM/UMTS2100 no i jak kupiłem starter Tmobile na próbę to mój telefon działa jak burza majowa. Tylko Tmobile ma ceny połączeń niemiłe.
_________________
Petroniusz
3el- beam Yagi 20m by SQ7PGO,
Delta 12/15/17m by SQ7PGO
FD4 Fritzel / 10-80m

GL VY 73! SQ7PGO / SO7B
SPDXC #0908
  
VESP
27.11.2011 21:33:15
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 155 #809090
Od: 2011-11-6


Ilość edycji wpisu: 3
Ja napisze to tak ! wesoły Nokie te łapią 850 900 1800 1900 Wiec powiny miec lepszy zasieg oczywiscie jesli sa ustawione tylko na jeden tryb pracy w innej sytuacji zasieg bedzie co chwile znikac gdzyz nokie będą sie przelaczac miedzy betsami szukajac zasiegu nawet jesli beda w zasiegu wszystkich bts 850-2100 . Jesli postawili tylko UMTS2100 dalej kolego bedziesz mial slaby zasieg. Pozostaje zmienic telefon na taki co obsluguje 2,1Ghz lecz ( tez bedzi mu skakal zasieg, bo dalej sie bedzie przelaczac) a jesli ustawisz tylko na 2,1GHz to jak wyjedziesz gdzies gdzie nie ma zasiegu z 2.1GHz to calkiem on zniknie. To sa mankamenty telefoni (albo skacza miedzy nadajnikami szukajac lepszego zasiegu lub jak ktos ustawi tylko jeden tryb to w miejscu A ma zasieg a w miejscu B nie ma chyba ze przelaczy telefon recnie lub na automata .Jest to upierdliwe no i
telefony maja tylko 2W ps 5230 obsluguje 2.1GHz wiec zasieg BEDZIE wesoły ale jak tylko w domu potrzebujesz to przelacz tylko na 2.1 aby nie skakala 5230 w poszukiwaniu zasiegu z 2.100 na 850 900 1800 1900
_________________
VESP Podobno ten który pyta, i uzyska poprawną odpowiedź,nie błądzi.
  
SQ1FYQ
27.11.2011 23:39:46
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Włodek Police JO73gn

Posty: 165 #809144
Od: 2009-6-30
Play o ile pamięć mnie nie zawodzi działa na swoich nadajnikach w większych miastach, a wszędzie indziej na PLUSa. Jak wymusisz ręcznie logowanie na sieć PLUS to teoretycznie będzie lepiej niż do tej pory. Następstwem jest brak możliwości odbioru MMS (chyba)
Nadajniki Play 2100 są do transmisji danych i na nich chyba połączenia głosowe u nich nie idą. Wkońcu chwalą się najlepszą siecią 4G :-) Zmiana telefonu wg mnie na niewiele się zda w Twoim wypadku Petroniuszu. Kombinuj. T-mobile ostatnio pozmieniała cenniki i jest w pyte pakietów dla TakTak'owców, można coś dobrać. Nawet rok ważności konta zrobili :-)
_________________
Pozdrawiam
Włodek SQ1FYQ
  
Electra23.04.2019 06:14:10
poziom 5

oczka
  
SQ1OHF
28.11.2011 00:08:09
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JO73GK, SZCZECIN

Posty: 144 #809154
Od: 2011-5-18
Wyłącz w telefonie UMTS/3G,a ustawienia sieci mogą być auto. W roamingu Plus dyskryminuje Play'a w usługach w wysokim paśmie czyli 2100Mhz. Play'a i tak łączy po 900 i czasami 1800 tylko dla rozmów. Play ma przydzieloną rezerwację pasma głosowego i usług wspólnych na 850Mhz czyli E-GSM. Idz na prv do kolegi SQ3EMX bo widzę po taktownej odpowiedzi że jest w temacie oczko. I nie sugeryj się, że masz BTS pod nosem to nie antena CB. Ciebie oświetlają stacje oddalone przynajmiej 15km.
_________________
Zapraszam na QSO: SR1Z, SR1S,SR1SZ / lokalnie 145.400 i 433.400 Mhz
Pozdrawiam, Edward SQ1OHF
sq1ohf@gmail.com
  
SQ7N
28.11.2011 00:43:44
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Czastary JO91DG

Posty: 269 #809166
Od: 2009-8-16
u mnie pomogło przełączenie telefonu na logowanie do sieci plus. od tamtej pory problemy z zasięgiem zniknęły zupełnie.
_________________
krótkofalarstwo
  
SQ9HT
28.11.2011 02:24:23
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków, JO90xc

Posty: 543 #809173
Od: 2010-8-25
Petroniusz,
w twoim przypadku Nokia 5230 to dobry wybór.
Ma wszystko to co ma związek z Play'em. Czyli GSM 900 i 900/2100 WCDMA.
Jeśli chodzi o bazę BTSearch to upewnij się, że NodeB rzeczywiście działa, bo wydaje mi się, że to baza jedynie wydanych pozwoleń, co nie oznacza, że komórka jest skomercjalizowana.

_________________
73, Tomek (ex SQ9OZH)
http://www.sq9ht.pl/
  
SP7F
28.11.2011 08:25:02
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO91DG US02 CZASTARY

Posty: 214 #809226
Od: 2009-8-31
Witam Petroniusz

Tak jak napisali koledzy wcześniej, zmień w ustawieniach telefonu sposób wyboru sieci. Zapewne masz ustawione automatyczne wyszukiwanie Playa.

Ustaw na wybór sieci "ręczny". Wtedy telefon powinien wyszukać wszystkie sieci w których zasięgu właśnie się znajdujesz, np. Play, Plus, T-mobile. Po wyświetleniu ich na ekranie wybierz Plus. Do połączeń głosowych nie ma to żadnego znaczenia, nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat.


_________________
Pozdrawiam
Paweł SP7F ex. SP7FI


  
SQ7PGO
28.11.2011 08:40:41
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: lokator: JO92OB

Posty: 2726 #809230
Od: 2010-6-19
    SP7FI pisze:

    Witam Petroniusz
    Tak jak napisali koledzy wcześniej, zmień w ustawieniach telefonu sposób wyboru sieci. Zapewne masz ustawione automatyczne wyszukiwanie Playa.
    Ustaw na wybór sieci "ręczny". Wtedy telefon powinien wyszukać wszystkie sieci w których zasięgu właśnie się znajdujesz, np. Play, Plus, T-mobile. Po wyświetleniu ich na ekranie wybierz Plus. Do połączeń głosowych nie ma to żadnego znaczenia, nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat.


Zrobiłem jak piszesz i teraz zobaczę jakie sie efekty okażą.
Co do T-mobile to zasieg maja u mnie bardzo dobry ale nie podoba mi sie ich kombinacja z cenami - jakas dziwna sprawa np do playa 2x wiecej kosztów , zbierane minuty tylko do Tmobile itd.
Jak kupiłem starter i doładowałem jeszcze 5 zł to zjadło mi całe 10 zł nawet nie wiedziałem kiedy, co i jak ! zdziwiony
Eeeeee nie podoba mi sie takie postępowanie a juz myslałem o przeniesieniu numeru z playa do tmobile. Dobrze że jestem niedowiarek i nauczony już życiem róznych sztuczek.
_________________
Petroniusz
3el- beam Yagi 20m by SQ7PGO,
Delta 12/15/17m by SQ7PGO
FD4 Fritzel / 10-80m

GL VY 73! SQ7PGO / SO7B
SPDXC #0908
  
SQ5AM
28.11.2011 15:19:18
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2054 #809403
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SQ7PGO pisze:


    Co do T-mobile to zasieg maja u mnie bardzo dobry ale nie podoba mi sie ich kombinacja z cenami - jakas dziwna sprawa np do playa 2x wiecej kosztów , zbierane minuty tylko do Tmobile itd.


Skoro Ci z PLAY mają tyle darmowych połączeń to Play musi to sobie jakoś odbić. Na szczęście już koniec tych przywilejów i zaczęli już zrównywać interkonekty z pozostałymi sieciami więc kwestia czasu i w PLAY będzie mniej darmowych minut a za to inni nie będą płacić jak z sexlinię dzwoniąc do PLAY.

_________________
Adrian
  
SQ9KFZ
28.11.2011 17:35:32
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Częstochowa / JO90NU

Posty: 365 #809482
Od: 2010-6-14
W najbliższych tygodniach użytkownicy Play będą mogli korzystać z BTSów Orange.

http://telepolis.pl/news.php?id=23485
_________________
SQ9KFZ op. Mariusz
QRV: 145,500 MHz, SR9CZE
www.36fm.pl
  
SQ7PGO
29.11.2011 11:37:52
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: lokator: JO92OB

Posty: 2726 #809970
Od: 2010-6-19


Ilość edycji wpisu: 1
KOledzy jesteście jak zwykle niezawodni. Udzielona rada przez kolegów @sq9kfz , @SQ1FYQ , @SQ7NUR , @SP7FI oraz innych okazała sie bardzo dobra. Po przełączeniu na Plusa mam 2-3 kreski wiecej na antence.
Na razie kłopot został w części zażegnany. Faktycznie BTS Plusa jest ode mnie 1500 m a Playa 4000m no i efekt jest wyraźny. Myslałem ze play korzysta tylko z masztów plusa a nie z sieci?
Przy okazji jak juz jesteśmy przy temacie : czy używacie takich dotykowców jak Nokia 5230 i podobne?
Do tej pory miałem zawsze klawisze no i mam dylemat czy sie na coś takiego przestawić?
Pewnie że jak każdy facet lubię nowinki techniczne i troche gadżeciarstwa (bez przesady) ale czy warto i czy sie nie wpakuje na minę?
No cos nowszego i tak sie przesiądę bo przydał by się internet w telefonie- takie czasy jużlol No i wifi by sie przydało na podwórku bo mam własny WLAN.
.GPS'em tez bym nie pogardził.
Niby te warunki sprzetowo-cenowe spełnia Nokia C5-03 ale oczywiście nie znam sprzęta.
_________________
Petroniusz
3el- beam Yagi 20m by SQ7PGO,
Delta 12/15/17m by SQ7PGO
FD4 Fritzel / 10-80m

GL VY 73! SQ7PGO / SO7B
SPDXC #0908
  
SQ5AM
29.11.2011 12:36:32
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2054 #809997
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SQ7PGO pisze:

    Przy okazji jak juz jesteśmy przy temacie : czy używacie takich dotykowców jak Nokia 5230 i podobne?
    Do tej pory miałem zawsze klawisze no i mam dylemat czy sie na coś takiego przestawić?
    Pewnie że jak każdy facet lubię nowinki techniczne i troche gadżeciarstwa (bez przesady) ale czy warto i czy sie nie wpakuje na minę?
    No cos nowszego i tak sie przesiądę bo przydał by się internet w telefonie- takie czasy jużlol No i wifi by sie przydało na podwórku bo mam własny WLAN.
    .GPS'em tez bym nie pogardził.
    Niby te warunki sprzetowo-cenowe spełnia Nokia C5-03 ale oczywiście nie znam sprzęta.


Jeżeli w tym smartfonie nie używasz transmisji danych a służy Ci on wyłącznie do połączeń głosowych i max SMSów, to tak jakbyś kupił sobie Ferrari z silnikiem od Fiata 126P
Wygląda fajnie, ale jeździć tym się nie da.
Smartfon bez internetu mija się z celem. Nie wykorzystasz nawet 20% jego potencjału.
_________________
Adrian
  
Electra23.04.2019 06:14:10
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » TELEFONY I STANDARDY- TEZ POTRZEBNE W KRÓTKOFALARSTWIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta