NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » PROSTOWNIK DO AKUMULATORA SAMOCHODOWEGO.

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

Prostownik do akumulatora samochodowego.

Jaki lepszy - tradycyjny czy nowoczesny.
  
SP6IX
26.02.2020 22:51:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #5431868
Od: 2008-3-18
Koledzy poco nerwy SP4BF zadał konkretne pytanie a buforowanie (takie zasilanie stosuję na wyjazdach ale się nie sprawdza) dlatego napisałem mu by stosował do ładowania zwykły prostownik lub jak ktoś woli może być o ładowaniu sekwencyjnym ,który nie zasiarcza tak akumulatora .Co zrobić duma tego kolegi nie pozwala mu podziękować za naprawdę dobrą radę od starego wyjazdowca a mam dość długie doświadczenie.Dla SP4BF dużo DX i mnóstwo przyjemności z wyjazdów i pamiętaj że aby efektywnie pracować musisz mieć przynajmniej dwa AKU i nie łącz ich by zwiększyć pojemność to ślepa uliczka,powodzenia.

_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
Electra29.03.2024 00:02:40
poziom 5

oczka
  
sp9nrb
27.02.2020 09:26:16
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2969 #5431923
Od: 2017-7-11
    SP6IX pisze:

    Koledzy poco nerwy SP4BF zadał konkretne pytanie a buforowanie (takie zasilanie stosuję na wyjazdach ale się nie sprawdza) dlatego napisałem mu by stosował do ładowania zwykły prostownik lub jak ktoś woli może być o ładowaniu sekwencyjnym ,który nie zasiarcza tak akumulatora .Co zrobić duma tego kolegi nie pozwala mu podziękować za naprawdę dobrą radę od starego wyjazdowca a mam dość długie doświadczenie.Dla SP4BF dużo DX i mnóstwo przyjemności z wyjazdów i pamiętaj że aby efektywnie pracować musisz mieć przynajmniej dwa AKU i nie łącz ich by zwiększyć pojemność to ślepa uliczka,powodzenia.


Buforowanie się sprawdza tylko małe ale:
1. Prąd ładowarki to minimum 0.3 lub nie mniej niż 0.25 pobieranego prądu przez RDST.
2. Napięcie ładowania to 14.6 do 15.0 V w temperaturze pokojowej. Napięcie ładowania takie jak jest zalecane w nowoczesnych samochodach. (Wraz z poziomem naładowania akumulatora wykładniczo spada prąd ładowania).
3. Wskazana pojemność aku to Q=poborowi prądu nadajnika. Można mniejsze ale sezonu nie wytrzymają.
4. Ładowarka musi mieć dobre parametry elektryczne i ogranicznik prądu maksymalnego.

Praktyka: był czas, że RDST FT-897 była zasilana: akumulator żelowy 7 Ah równolegle z zasilaczem 10 A. Szaleństwa nie było ale na weekendową pracę w zawodach wystarczyło.

JAK

_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP6IX
27.02.2020 11:43:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #5431951
Od: 2008-3-18
    sp9nrb pisze:

      SP6IX pisze:

      Koledzy poco nerwy SP4BF zadał konkretne pytanie a buforowanie (takie zasilanie stosuję na wyjazdach ale się nie sprawdza) dlatego napisałem mu by stosował do ładowania zwykły prostownik lub jak ktoś woli może być o ładowaniu sekwencyjnym ,który nie zasiarcza tak akumulatora .Co zrobić duma tego kolegi nie pozwala mu podziękować za naprawdę dobrą radę od starego wyjazdowca a mam dość długie doświadczenie.Dla SP4BF dużo DX i mnóstwo przyjemności z wyjazdów i pamiętaj że aby efektywnie pracować musisz mieć przynajmniej dwa AKU i nie łącz ich by zwiększyć pojemność to ślepa uliczka,powodzenia.


    Buforowanie się sprawdza tylko małe ale:
    1. Prąd ładowarki to minimum 0.3 lub nie mniej niż 0.25 pobieranego prądu przez RDST.
    2. Napięcie ładowania to 14.6 do 15.0 V w temperaturze pokojowej. Napięcie ładowania takie jak jest zalecane w nowoczesnych samochodach. (Wraz z poziomem naładowania akumulatora wykładniczo spada prąd ładowania).
    3. Wskazana pojemność aku to Q=poborowi prądu nadajnika. Można mniejsze ale sezonu nie wytrzymają.
    4. Ładowarka musi mieć dobre parametry elektryczne i ogranicznik prądu maksymalnego.

    Praktyka: był czas, że RDST FT-897 była zasilana: akumulator żelowy 7 Ah równolegle z zasilaczem 10 A. Szaleństwa nie było ale na weekendową pracę w zawodach wystarczyło.

    JAK

Ad.1 czym zasilasz bufor z generatora czy z sieci ,ja tylko z generatora i tu jest problem.
Ad.2 agregat nie zawsze doje 230V to jest uwarunkowane obciążeniem ,o tym przekonałem się jak wypalił mi zasilacz.
Praktyka: dość mała ,ten AKU to tylko bufor i to niskiej jakości i może na jeden dzień to wystarczy ale nie na zawody.
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
SP8ILF
27.02.2020 18:33:11
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: HR08

Posty: 951 #5432052
Od: 2011-10-23
    sq6ade pisze:

    Pomijając sławny palec łysego (resztę cech pomijam) Mariana ,którego nigdy nie wtyka w odpowiednie (w/g własnych zaleceń) miejsce ......


    Czy ktoś używa sowieckiego prostownika z automatyką na toroidzie , który ma amperomierz , regulację prądu i przycisk reset ?
    Ma też 2 tyrystory.



A gdzie wetknałes swój paluszek ?? rób tak jak kogoś pouczaszwykrzyknik
_________________
SP8ILF Marian Roman
Wszyscy młodzi, piękni i mądrzy za lat 50-siąt będziecie starzy , pomarszczeni , łysi i psu na budę Wasza dzisiejsza wiedza . Pamiętajcie !!! I błagam piszcie jeśli macie coś konkretnego do powiedzenia, jeśli nie to włóżcie palec w ... a nie stukajcie w klawiaturę !!! 73 mni dx
  
SP6IX
27.02.2020 19:05:03
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #5432060
Od: 2008-3-18
Ja nawet używałem taki impulsowy ,Uwe- 100V-260V i on nawet nie dawał rady ,bywało tak że agregat tak mocno przysiadł że ładowarka wyłączała się z automatu i żeby nie AKU z drugiej strony został bym bez prądu ,ale o tym przekonałem się na zawodach ,radio zasilane z 13.8V= ale PA zasilane z 27.2V= a miałem tylko jeden AKU i to był mój błąd ,radio pracowało ale PA nie.
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
Giepak
27.02.2020 19:31:01
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: Konstantynów Łódzki JO91P

Posty: 36 #5432073
Od: 2019-9-30
    sq6ade pisze:

    Pomijając sławny palec łysego (resztę cech pomijam) Mariana ,którego nigdy nie wtyka w odpowiednie (w/g własnych zaleceń) miejsce ......


    Czy ktoś używa sowieckiego prostownika z automatyką na toroidzie , który ma amperomierz , regulację prądu i przycisk reset ?
    Ma też 2 tyrystory.



Witam, tak mam taki ale sfajczony.
_________________
Piszę tylko wtedy, kiedy mam coś istotnego do przekazania.
  
sp9nrb
27.02.2020 20:12:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2969 #5432084
Od: 2017-7-11
[quote=SP6IX]
    sp9nrb pisze:

      SP6IX pisze:

      Koledzy poco nerwy SP4BF zadał konkretne pytanie a buforowanie (takie zasilanie stosuję na wyjazdach ale się nie sprawdza) dlatego napisałem mu by stosował do ładowania zwykły prostownik lub jak ktoś woli może być o ładowaniu sekwencyjnym ,który nie zasiarcza tak akumulatora .Co zrobić duma tego kolegi nie pozwala mu podziękować za naprawdę dobrą radę od starego wyjazdowca a mam dość długie doświadczenie.Dla SP4BF dużo DX i mnóstwo przyjemności z wyjazdów i pamiętaj że aby efektywnie pracować musisz mieć przynajmniej dwa AKU i nie łącz ich by zwiększyć pojemność to ślepa uliczka,powodzenia.


    Buforowanie się sprawdza tylko małe ale:
    1. Prąd ładowarki to minimum 0.3 lub nie mniej niż 0.25 pobieranego prądu przez RDST.
    2. Napięcie ładowania to 14.6 do 15.0 V w temperaturze pokojowej. Napięcie ładowania takie jak jest zalecane w nowoczesnych samochodach. (Wraz z poziomem naładowania akumulatora wykładniczo spada prąd ładowania).
    3. Wskazana pojemność aku to Q=poborowi prądu nadajnika. Można mniejsze ale sezonu nie wytrzymają.
    4. Ładowarka musi mieć dobre parametry elektryczne i ogranicznik prądu maksymalnego.

    Praktyka: był czas, że RDST FT-897 była zasilana: akumulator żelowy 7 Ah równolegle z zasilaczem 10 A. Szaleństwa nie było ale na weekendową pracę w zawodach wystarczyło.

    JAK

Ad.1 czym zasilasz bufor z generatora czy z sieci ,ja tylko z generatora i tu jest problem.
Ad.2 agregat nie zawsze doje 230V to jest uwarunkowane obciążeniem ,o tym przekonałem się jak wypalił mi zasilacz.
Praktyka: dość mała ,ten AKU to tylko bufor i to niskiej jakości i może na jeden dzień to wystarczy ale nie na zawody.[/quote]

CD1. Zasadniczo z sieci, ale też miałem rozwijaną sieć z agregatów prądotwórczych 16 kW i mniejszych (służbowo).
CD2 O której generacji agregatów mówisz tych klasycznych czy tych inwertorowych?
Jeżeli chodzi o ten zestaw to wytrzymywał 24 godzinne zawody. W czasie nadawania 7A z aku +10 A z zasilacza. W czasie odbioru 1A do radia 9 A do aku. Pamiętaj, że człowiek też musi odejść od radia i to był czas na doładowanie akumulatora. Po za tym pracowało się nie mocą ile fabryka dała ale ile było potrzeba.

JAK

_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP6IX
27.02.2020 20:31:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #5432088
Od: 2008-3-18
    sp9nrb pisze:



    CD1. Zasadniczo z sieci, ale też miałem rozwijaną sieć z agregatów prądotwórczych 16 kW i mniejszych (służbowo).
    CD2 O której generacji agregatów mówisz tych klasycznych czy tych inwertorowych?
    Jeżeli chodzi o ten zestaw to wytrzymywał 24 godzinne zawody. W czasie nadawania 7A z aku +10 A z zasilacza. W czasie odbioru 1A do radia 9 A do aku. Pamiętaj, że człowiek też musi odejść od radia i to był czas na doładowanie akumulatora. Po za tym pracowało się nie mocą ile fabryka dała ale ile było potrzeba.

    JAK


Niestety ja jak jadę to tak gdzie nie ma ludzi i zabudowań a tym samym bez sieci a agregat standardowy 1kW ,jak jedziesz sam wszystko musi być w miarę lekkie i poręczne.W czasie kiedy agregat wyłączy mi zasilanie TRV się też wyłączą a tym samym kwarce nie są grzane i wszystko od początku czekaj aż się ustabilizuje całość o tym też musisz pomyśleć .
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
sp9nrb
28.02.2020 17:20:09
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2969 #5432346
Od: 2017-7-11
    SP6IX pisze:

      sp9nrb pisze:



      CD1. Zasadniczo z sieci, ale też miałem rozwijaną sieć z agregatów prądotwórczych 16 kW i mniejszych (służbowo).
      CD2 O której generacji agregatów mówisz tych klasycznych czy tych inwertorowych?
      Jeżeli chodzi o ten zestaw to wytrzymywał 24 godzinne zawody. W czasie nadawania 7A z aku +10 A z zasilacza. W czasie odbioru 1A do radia 9 A do aku. Pamiętaj, że człowiek też musi odejść od radia i to był czas na doładowanie akumulatora. Po za tym pracowało się nie mocą ile fabryka dała ale ile było potrzeba.

      JAK


    Niestety ja jak jadę to tak gdzie nie ma ludzi i zabudowań a tym samym bez sieci a agregat standardowy 1kW ,jak jedziesz sam wszystko musi być w miarę lekkie i poręczne.W czasie kiedy agregat wyłączy mi zasilanie TRV się też wyłączą a tym samym kwarce nie są grzane i wszystko od początku czekaj aż się ustabilizuje całość o tym też musisz pomyśleć .


A myślałeś nad UPS-em, lekko przerobionym? To znaczy zamiast znormalizowanego akumulatora podłączyć coś rzędu 40 Ah. Może nadawać byś nie mógł ale aparatura nie powinna się zresetować i wytrzymać czas potrzebny na zatankowanie i odpalenie agregatu.
JAK
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP6IX
28.02.2020 19:27:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #5432379
Od: 2008-3-18


Ilość edycji wpisu: 1
    sp9nrb pisze:



    A myślałeś nad UPS-em, lekko przerobionym? To znaczy zamiast znormalizowanego akumulatora podłączyć coś rzędu 40 Ah. Może nadawać byś nie mógł ale aparatura nie powinna się zresetować i wytrzymać czas potrzebny na zatankowanie i odpalenie agregatu.
    JAK


A pomyślałeś że kwarce stabilizują się w 15 do 20min jaki musiał bym mieć UPS a samochód musiał bym mieć przyczepkę a z tym nie da się wszędzie wiecheć ,niestety jadąc w teren trzeba o wszystkim pomyśleć ,wejdź na moją stronę tam są zdjęcia zapakowanego Terrano .
https://sp6ix.pl.tl/Moje-wypady-%2Cpraca-terenowa-2016.htm tu wstawiłem link by nie trzeba szukać.
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
swl007890
02.03.2020 09:20:07
Grupa: Użytkownik

Posty: 3 #5433105
Od: 2018-11-15
https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGw
  
Electra29.03.2024 00:02:40
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » PROSTOWNIK DO AKUMULATORA SAMOCHODOWEGO.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny