NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » PROSTOWNIK DO AKUMULATORA SAMOCHODOWEGO.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Prostownik do akumulatora samochodowego.

Jaki lepszy - tradycyjny czy nowoczesny.
  
SP4BF
24.02.2020 03:22:31
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: OLSZTYN KO03FS

Posty: 4175 #5430859
Od: 2007-11-26


Ilość edycji wpisu: 1
Zbliża się wiosna więc okres kiedy można pracować z terenowego QTH. Radio trzeba z czegoś zasilać. Mam akumulator 100Ah. Niestety nie mam sprawnego prostownika. Ostatnio pojawia się dużo tzw. Prostowników cyfrowych z cieniutkimi przewodnikami w cenie ok. 100zł. Nigdy czegoś takiego nie używałem. Czy warto coś takiego kupić czy lepiej przywrócić do życia stary tradycyjny prostownik z dużym trafem. Czy te nowe wynalazki są skuteczne.
_________________
***** ***
Fan club TRX Digital 942.
  
Electra19.04.2024 11:11:08
poziom 5

oczka
  
SQ8PIW
24.02.2020 05:26:31
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 1583 #5430866
Od: 2011-2-18
Ten temat często jest poruszany na 3744.
Trzeba wstać o piątej
i słuchać do końca.lollol
A tak na poważnie,nie mam pojęcia. Ostatnio w Lidlu była cała kupa tych prostowników automatycznych i poszły, więc chyba jakoś to się sprawuje.
Osobiście mam prostownik na potężnym trafo,i diody od ,,Gagarina"(elektrycka lomokotywa).To już raczej stacjonarnie.
_________________
Lepiej, siedzieć pod lipą i pisać,
niż pisać lipę i.... siedzieć.

Val de Mar
ex
SP 0109 SE
  
SP4BF
24.02.2020 05:40:10
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: OLSZTYN KO03FS

Posty: 4175 #5430869
Od: 2007-11-26
Też mam takiego klamota. Dawno już nie używany więc wymaga przeglądu. Na wyjazdy przydało by się coś co mniej warzy i mniej miejsca zajmuje.Dlatego pytam czy te tzw. cyfrowe czy elektroniczne są coś warte.



_________________
***** ***
Fan club TRX Digital 942.
  
SP4BF
24.02.2020 05:43:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: OLSZTYN KO03FS

Posty: 4175 #5430871
Od: 2007-11-26
P.S. A na 3.744MHz to jeszcze nigdy nie słuchałem...Rano w drodze do pracy prawie codziennie słucham na smartfonie na 3.722MHz.
_________________
***** ***
Fan club TRX Digital 942.
  
SQ8PIW
24.02.2020 06:01:43
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO11ev49AQ

Posty: 1583 #5430872
Od: 2011-2-18


Ilość edycji wpisu: 1
    SP4BF pisze:

    P.S. A na 3.744MHz to jeszcze nigdy nie słuchałem...Rano w drodze do pracy prawie codziennie słucham na smartfonie na 3.722MHz.


Zapewne z powodu dużej ilości chętnych do dyskusji w ,,grupie geriatrycznej", powstały dwie grupy.
3722-warszawska
3744-galicyjska.
Galicyjska startuje przeważnie wcześniej.Przynajmniej ja tak słyszę.
_________________
Lepiej, siedzieć pod lipą i pisać,
niż pisać lipę i.... siedzieć.

Val de Mar
ex
SP 0109 SE
  
sp6ab
24.02.2020 06:56:55
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Lubin

Posty: 272 #5430876
Od: 2016-4-5
Mam i używam to cudo z Lidla. Ładuje pradem max 3,8A samoczynnie sie wyłącza po naładowaniu i przechodzi w tryb doładowania. Polecam.
_________________
Artur
  
sq9cyd
24.02.2020 07:26:50
Grupa: Użytkownik

QTH: jo90fv

Posty: 20 #5430885
Od: 2011-5-5
Mozna ladowac zasilaczem z rafiostacji
  
Giepak
24.02.2020 07:48:52
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: Konstantynów Łódzki JO91P

Posty: 36 #5430895
Od: 2019-9-30
[quote=SP4BF]Zbliża się wiosna więc okres kiedy można pracować z terenowego QTH. Radio trzeba z czegoś zasilać. Mam akumulator 100Ah. Niestety nie mam sprawnego prostownika. Ostatnio pojawia się dużo tzw. Pracowników cyfrowych z cieniutkimi przewodnikami w cenie ok. 100zł. Nigdy czegoś takiego nie używałem. Czy warto coś takiego kupić czy lepiej przywrócić do życia stary tradycyjny prostownik z dużym trafem. Czy te nowe wynalazki są skuteczne.[/quote
Dzień dobry, żeby się niepotrzebnie nie rozpisywać, polecam obejrzeć na You Tube "Test poranka", bardzo dobry materiał znajdzie tam kolega odpowiedzi na wszystkie pytania. Pojechałem do fabrycznego serwisu "Centry" sprawdzić 2 letni akumulator, po całej nocy ładowania "wynalazkiem" za 150 zeta, okazało się że jest nienaładowany (próba gęstości), pracownik stacji poradził mi "odkurzyć" stary produkt CCCP z piwnicy i tym naładować, próba pod obciążeniem wykazała 95% sprawności, teraz ma 6 lat i nie mam żadnych problemów, pozdrawiam Janek
_________________
Piszę tylko wtedy, kiedy mam coś istotnego do przekazania.
  
omnia6
24.02.2020 09:16:06
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 264 #5430906
Od: 2011-12-2
Prostowniki ,, zabawki '' nie są w stanie naładować prawidłowo akumulatora!Jedynie trochę go podładują. Wyłączają się zbyt wcześnie ( tak ustawiona jest elektronika ) i mają zbyt mały prąd ładowania max to chyba 4 Ah .Moim zdaniem szkoda pieniędzy , chyba że zależy komuś na wyglądzie i gabarytach.Akumulator 100 Ah będziesz ładował bardzo długo , a i tak będzie nie naładowany do końca.
  
SP6IX
24.02.2020 10:05:47
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8126 #5430920
Od: 2008-3-18
Taką setkę nie naładujesz tanim prostownikiem ,mam taki z Biedronki i żeby naładować do pełna musiał bym mieć włączony przez dwie doby mimo że wymieniłem te kabelki na 4mm2 ,jak masz jakiś stary najlepiej selenowy podający do 15A to nim ładuj lub jedno lub dwu diodowy one ładują impulsywnie i są skuteczne.Mam taki stary już się rozlatuje ale swój aku na wyjazdy tylko nim ładuję.Ta reszta to gadżety.
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
sp9nrb
24.02.2020 11:41:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2973 #5430954
Od: 2017-7-11


Ilość edycji wpisu: 1
Witam. Trochę starodawnej (prehistorycznej) wiedzy. Normatywny prąd ładowania to Q/10 doładowywanie q/20 gdzie Q pojemność akumulatora, ładowanie w samochodzie U=14.4V do 14.8V przy temperaturze 20 st C i do 16 V przy temperaturze -16 st.C.
Druga zasad ładowania w samochodzie. Prąd ładowania równy liczbowo brakującemu ładunkowi w akumulatorze ograniczony maksymalną wydajnością alternatora. (Dla niedowiarków policzcie jakie prądy szaleją w samochodzie w ruchu miejskim gdzie czas stania równa się czasowi jazdy a pobór mocy to około 120 - 200 W.).
Jeżeli twoje radio pobiera 20A to uwzględniając pracę buforową Ładowarka spięta równolegle z akumulatorem i i praca N/O = 1/3 to twoja ładowarka powinna dostarczać co najmniej 15 A. Swego czasu był mój artykuł na ten temat w ŚR.
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
Electra19.04.2024 11:11:08
poziom 5

oczka
  
sp9nrb
24.02.2020 12:02:14
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2973 #5430968
Od: 2017-7-11
P.S.
Warto zobaczyć na portalach handlowych. Tam można kupić coś co ma więcej niż 5 A i napięcie 14.5 V ale nie więcej niż 15 V.
Tylko aby to pracowało (prądy udarowe, wyrównanie napięć) taki zasilacz musisz połączyć długimi kablami alternatywnie, przez indukcyjność (20 zw na śrubie M-6 lub większej w szereg z plusem a bardzo dobre rozwiązanie to w szereg z żarówkę 12V 100 W lub większą.
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP6OPF
24.02.2020 13:16:18
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Lubin/JO81CJ

Posty: 403 #5431009
Od: 2011-2-25
    SP4BF pisze:

    Zbliża się wiosna więc okres kiedy można pracować z terenowego QTH. Radio trzeba z czegoś zasilać. Mam akumulator 100Ah. Niestety nie mam sprawnego prostownika. Ostatnio pojawia się dużo tzw. Prostowników cyfrowych z cieniutkimi przewodnikami w cenie ok. 100zł. Nigdy czegoś takiego nie używałem. Czy warto coś takiego kupić czy lepiej przywrócić do życia stary tradycyjny prostownik z dużym trafem. Czy te nowe wynalazki są skuteczne.


Witam...
Może Kolega obejrzy kit AVT-3120...nie to abym zachwalał firmę, ale może się "nada"?
Gotowy zestaw, w przyzwoitych pieniążkach a i pokładane nadzieje powinien spełnić,
chyba, że Koledzy mają o tym produkcie inne zdania, ciekaw jestem.

przyjemnego rzeźbienia...
  
SP4BF
24.02.2020 14:44:47
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: OLSZTYN KO03FS

Posty: 4175 #5431031
Od: 2007-11-26
No to chyba do biedronki dzisiaj nie pójdę aniołekaniołekaniołek
_________________
***** ***
Fan club TRX Digital 942.
  
sp9nrb
24.02.2020 14:47:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2973 #5431032
Od: 2017-7-11
    SP6OPF pisze:

      SP4BF pisze:

      Zbliża się wiosna więc okres kiedy można pracować z terenowego QTH. Radio trzeba z czegoś zasilać. Mam akumulator 100Ah. Niestety nie mam sprawnego prostownika. Ostatnio pojawia się dużo tzw. Prostowników cyfrowych z cieniutkimi przewodnikami w cenie ok. 100zł. Nigdy czegoś takiego nie używałem. Czy warto coś takiego kupić czy lepiej przywrócić do życia stary tradycyjny prostownik z dużym trafem. Czy te nowe wynalazki są skuteczne.


    Witam...
    Może Kolega obejrzy kit AVT-3120...nie to abym zachwalał firmę, ale może się "nada"?
    Gotowy zestaw, w przyzwoitych pieniążkach a i pokładane nadzieje powinien spełnić,
    chyba, że Koledzy mają o tym produkcie inne zdania, ciekaw jestem.

    przyjemnego rzeźbienia...


Tylko 10A to na bufor do 100 W rdst trochę mało. Trochę maszyna parowa do nawlekania igły ale teraz taka moda.
JAK
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SQ5KVS
24.02.2020 14:52:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa/Gocław

Posty: 2323 #5431033
Od: 2011-9-28
Nie polecam marnych elektronicznych "ładowareczek". Mam jedną taką do żelowca. Po roku zaczęło w niej coś bzyczeć (pewnie chiński kondensatorek stracił ducha) i ładuje jak chce. Dodatkowo wysoce wkur.... mała wydajność prądowa. Już pal licho to co Józef NRB napisał że 1/10 czy 1/20C to prąd ładowania. Można i mniej. Tylko osiwieć można zanim się naładujesz (a zawsze sobie przypomnisz wieczorem o tem).
Nie uważam że ma być "duże i ciężkie" - może być przetwornica, zwykle ma więcej elektroniki która ochroni przed przeładowaniem, powie o rozładowaniu itp, ale niech to będzie coś polecanego.

Do SP9NRB: Czy widziałeś jakieś układy ładowarek do akumulatorów kwasowo ołowiowych które uwzględniały by fakt że 100% naładowania w 25*C to nie to samo co 100% naładowania przy -20*C?




_________________
Karol SQ5KVS
  
sp9nrb
24.02.2020 15:35:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2973 #5431048
Od: 2017-7-11
    SQ5KVS pisze:

    Nie polecam marnych elektronicznych "ładowareczek". Mam jedną taką do żelowca. Po roku zaczęło w niej coś bzyczeć (pewnie chiński kondensatorek stracił ducha) i ładuje jak chce. Dodatkowo wysoce wkur.... mała wydajność prądowa. Już pal licho to co Józef NRB napisał że 1/10 czy 1/20C to prąd ładowania. Można i mniej. Tylko osiwieć można zanim się naładujesz (a zawsze sobie przypomnisz wieczorem o tem).
    Nie uważam że ma być "duże i ciężkie" - może być przetwornica, zwykle ma więcej elektroniki która ochroni przed przeładowaniem, powie o rozładowaniu itp, ale niech to będzie coś polecanego.

    Do SP9NRB: Czy widziałeś jakieś układy ładowarek do akumulatorów kwasowo ołowiowych które uwzględniały by fakt że 100% naładowania w 25*C to nie to samo co 100% naładowania przy -20*C?





Tak. Moja prywatna. Napięcie wzorcowe jest na diodach i przełączniku (automatyka ręczna - jak zamarznięte kałuże to + jedna dioda a jak nos mi marznie to + kolejna dioda). Prawdopodobnie jest to w elektronicznych regulatorach samochodowych ale to dopiero połowa elektroniki.

JAKlol
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP6IX
24.02.2020 15:42:20
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8126 #5431051
Od: 2008-3-18
Do ładowania akumulatorów w lokomotywach kopalnianych używano prostowników sekwencyjnych o cyklu x sek ładowanie x sek rozładowanie nieznacznym prądem ,ponoć ta sekwencja nie pozwoliło się zasiarczać się akumulatorom (120V 3000A/h).
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
SP4BF
24.02.2020 16:34:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: OLSZTYN KO03FS

Posty: 4175 #5431072
Od: 2007-11-26
Trzeba będzie tego starego parcha uruchomić i tyle.
_________________
***** ***
Fan club TRX Digital 942.
  
antek
24.02.2020 16:48:26
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1063 #5431079
Od: 2014-3-2
Dawno temu miałem taki ruski prostownik w wersji dwużarówkowej. Pierwsza to była samochodowa z równolegle połączonymi włóknami świateł mijania i drogowych przez które płynął prąd jednopolówkowo wyprostowany jedną dużą diodą, a druga żarówka była mała, coś chyba około 2W lub 5W równolegle podłączona do ładowanego akumulatora. To skutecznie działało, trzeba było tylko pilnować żeby się nie zagotował akumulator pan zielony
_________________
Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden!
  
Electra19.04.2024 11:11:08
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » PROSTOWNIK DO AKUMULATORA SAMOCHODOWEGO.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny