NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » PRZEKAŹNIKI BURGESS, SILNICZEK I KONDENSATOR JENNINGS

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Przekaźniki BURGESS, silniczek i kondensator Jennings

Poszukuję posiadacza podobnego zestawu
  
sp4msu
15.03.2015 18:34:58
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: KO12KR

Posty: 873 #2068444
Od: 2009-5-5
[quote=SP1AP]
    SP2BPD pisze:

      sp4xqe pisze:

      u mnie podłączenie wygląda tak ....


    Może więc minimalny schemat elektryczny byłby taki:

    Obrazek

    Jednak co tam robi rezystor 100 Ohm? W moim wydaniu Jenningsa on też jest. Po co?


Czy na pewno tak ma być podłączony przełącznik(przekaźnik)? ehporuszony[/quote]

Zbyszku , a gdzie Ty tu widzisz przekaźnik ?
A Połączenie to chyba i raczej ok .


_________________
73 Rysiek
  
Electra29.03.2024 08:15:42
poziom 5

oczka
  
sp4xqe
15.03.2015 18:37:06
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Kętrzyn

Posty: 36 #2068448
Od: 2011-4-23
[quote=SP1AP]
    SP2BPD pisze:

      sp4xqe pisze:

      u mnie podłączenie wygląda tak ....


    Może więc minimalny schemat elektryczny byłby taki:

    Obrazek

    Jednak co tam robi rezystor 100 Ohm? W moim wydaniu Jenningsa on też jest. Po co?


Czy na pewno tak ma być podłączony przełącznik(przekaźnik)? ehporuszony[/quote]
To jest wyłącznik (przełącznik) krańcowy (nie przekaźnik !!!!) u mnie jest tak podłączony i działa (tylko trzeba dobrać polaryzacje +/- silnika żeby w odpowiednią stronę kręcił).
  
SP2BPD
15.03.2015 19:33:42
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 821 #2068508
Od: 2012-1-25


Ilość edycji wpisu: 2
    SP1AP pisze:

    Chodzi mi o to, że na schemacie jest on ukazany jako przełączający jedną dźwignią (strzałki połączone linią przerywaną chyba takie coś obrazują, prawda?)...
    Chyba oba zestyki mają być narysowane albo razem w lewo, albo razem w prawo, to tak na chłopski rozum, inaczej nie zmienisz kierunku obrotów silnika, co?...


Już spieszę z tłumaczeniem jako autor tego dzieła sztuki.

W tym przypadku linia przerywana nie łączy dwóch przełączników krańcowych. Raczej symbolizuje trasę, którą pokonuje po kręcącym się gwintowanym pręcie dźwignia, która naciska na wspomniane przełączniki w celu przerwania obwodu. Chodzi m.in. o ochronę kondensatora przed uszkodzeniem mechanicznym w dwóch skrajnych położeniach. Albo o ograniczenie zakresu strojenia kondensatora.

Każdy z przełączników działa indywidualnie. Na rysunku-schemacie widać sytuację, gdy żaden z przełączników nie został dociśnięty przez dźwignię. Jest ona gdzieś w drodze pomiędzy nimi.

OK?
_________________
pozdr.
Piotr
  
sp4xqe
15.03.2015 20:10:21
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Kętrzyn

Posty: 36 #2068563
Od: 2011-4-23
    sp4xqe pisze:

    Ja takiego używam ,kręci już o 4v ,u mnie podłączenie wygląda tak ....

    Obrazek Obrazek

Tu masz namalowane przełącznik ze wszystkimi wyprowadzeniami i połączeniami wraz ze zdjęciem .U mnie jest tak połączonie i działa jak należy.bardzo szczęśliwy
  
sp5re
15.03.2015 20:13:30
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #2068567
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 1
Bardzo wszystkim kolegom dziękuję za informacje. Myślę, że poradzę sobie z tematem. Przypuszczam, że te dodatkowe przewody wychodzące z zestawu służą do informacji o stanie wyłącznika krańcowego. Jak uruchomię poinformuję na forum. Jeszcze raz piękne dzięki za pomoc.

Serdeczne pozdrowienia
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
SP2BPD
15.03.2015 21:51:07
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 821 #2068648
Od: 2012-1-25
    SP1AP pisze:

    Strasznie pokrętne wytłumaczenie, bo linia przerywana łącząca dwa elementy na schematach jest zawsze odczytywana jednoznacznie, więc po co komplikować?
    Jak nie wierzysz, to pooglądaj trochę schematów! oczko


aniołek
_________________
pozdr.
Piotr
  
sp5re
16.03.2015 00:52:26
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #2068754
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 2
Wydawało mi się, że byłem blisko. Po pomiarach okazało się, że czarny idzie na masę silniczka. Jeden z wyłączników krańcowych jest rozłączony przez mechanizm obrotowy - wtedy zielony przewód nie ma połączenia z niczym. Niebieski z pomarańczowym zaciskiem silnika, ma ułamek oma oporności, a z czerwonym zaciskiem silnika około 15-tu omów.

Pomyślałem, że (-) idzie na stałe na czarny. Po dołączeniu (+) do niebieskiego powinien zakręcić (wtedy uaktywniałby się zielony, gdy zwolni się wyłącznik krańcowy) aż do drugiego skrajnego połączenia rozłączającego niebieski przez drugi wyłącznik krańcowy. Wtedy w drugą stronę można by ruszyć zielonym. Miałoby to sens.

Przyłożyłem 12 V (delikatnie na ułamek s) i cisza. Przyłożyłem 24 V i też nic. Problem mogę mieć większy niż myślałem (przewodologia) tj. niesprawny silnik. Czy to możliwe (wyjaśnijcie proszę laikowi), że do silniczka prądu stałego jeden z biegunów daje się na masę, a drugi na jeden z dwu zacisków?

Pozdrowienia
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
SP1AP
16.03.2015 06:16:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2068769
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
[quote=SP5MAD][quote=SP1AP]
    SP2BPD pisze:

      SP1AP pisze:

      Chodzi mi o to, że na schemacie jest on ukazany jako przełączający jedną dźwignią (strzałki połączone linią przerywaną chyba takie coś obrazują, prawda?)...
      Chyba oba zestyki mają być narysowane albo razem w lewo, albo razem w prawo, to tak na chłopski rozum, inaczej nie zmienisz kierunku obrotów silnika, co?...


    Fachura !!!

    A najsmutniejsze jest to, że kolega SP1AP wierzy, że ma rację, a jak ktoś mu wytknie, że nie ma racji - to się oburza i straszy regulaminem.
    No przecież trzeba się odezwać w każdym temacie !!! (i to nie tylko na tym forum)

    Włodek, SP5MAD.


Najgorszy fachura to taki, co nie może przeboleć zwróconej uwagi i na prywatną korespondencję po upływie kilku tygodni odpowiada złośliwie na publicznym forum.
Poziom kultury godny pożałowania, ale tacy "wszystkowiedzący" często się tak zachowują. Mają bardzo wrażliwe "ego". płaczechory
  
SP2BPD
16.03.2015 09:24:01
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 821 #2068837
Od: 2012-1-25


Ilość edycji wpisu: 1
Sprężyłem się i przeniosłem na kartkę schemat połączeń z mojej edycji Jenningsa. Mam nadzieję, że nie przeoczyłem niczego. Poprawiłem też polaryzację lewej diody, którą błędnie narysowałem w poprzedniej wersji.

(tym razem bez linii przerywanych aniołek)

Obrazek

Schemat taki jak u SP4XQE ale z dodatkowym jednym przewodem. Próbuję rozszyfrować jak to pracuje. Wygląda na to, że gdy zadziała któryś z przełączników krańcowych to do silnika oprócz rezystora 100 Ohm podłączona zostaje równolegle również dioda. Pewnie dla lepszego stłumienia impulsu prądu, który pojawi się po podłączeniu napięcia zasilającego z przeciwną polaryzacją.

Może ktoś to lepiej rozgryzie?


_________________
pozdr.
Piotr
  
sq6ade
16.03.2015 11:39:10
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15107 #2068911
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 1
Na schemacie brakuje opisu ,która krańcówka działa przy jakiej polaryzacji/kierunku obrotu.
Może jest tam coś takiego jak hamowanie silnikiem (silnik DC ma bezwładność i można go przyhamować zwierając jego wyprowadzenia jak się jeszcze kręci działając jak prądnica).
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP1AP
16.03.2015 11:56:03
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2068918
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
    SP5MAD pisze:

    W przeciągu ostatniego miesiąca do dzisiaj - SP1AP = 137 postów.

    Jak otwieram lodówkę - to patrzę czy mi nie wyskoczy gość w kapeluszu, który mądrzy się w tematach elektronicznych, a potem wyznaje rozbrajająco - że się na tym nie zna !!! ???

    Wpływa to na jakość merytoryczną forum - zaśmiecanie tematów.
    Nie tylko ilość się liczy !!!

    Rozumiem, że ilość postów na tym forum jest ważna dla Prowadzących - no bo są reklamy, ale przy przy zaniżonej wartości merytorycznej - mniej osób będzie przychodziło czytać.
    Włodek, SP5MAD.


A już się łudziłem, że z "wymądrzaniem" będzie wreszcie spokój! Jak to pozory mylą. zdziwiony
SP5MAD tylko 10 postów, wszystkie krytyczne i złośliwe!
Będę musiał polikwidować swoje posty, bo kogoś mózg boli i je liczy.
  
Electra29.03.2024 08:15:42
poziom 5

oczka
  
SP2BPD
16.03.2015 12:06:41
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 821 #2068924
Od: 2012-1-25
    sq6ade pisze:

    Na schemacie brakuje opisu ,która krańcówka działa przy jakiej polaryzacji/kierunku obrotu.


1. Zasilanie + / - (kierunek przeciw-zegarowy = CCW) => krańcówka lewa;
2. Zasilanie - / + (kierunek zgodnie z zegarem = CW) => krańcówka prawa.

OK???
_________________
pozdr.
Piotr
  
sq6ade
16.03.2015 12:14:12
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15107 #2068937
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 2
No to tak jak myślałem - układ hamowania silnika. Prąd zwarcia dla silnika przy zadziałaniu CCW
płynie przez prawą diodę i vice versa przy CW. Diody umożliwiają też ruch silnika w przeciwną stronę po zadziałaniu krańcówek. Po co jest rezystor na silniku to na razie nie wiem.

Taki myk z hamowaniem umożliwia dość precyzyjne zatrzymanie się silnika po zadziałaniu krańcówki.
Bez hamulca silnik może zatrzymać się w różnych pozycjach w zależności np. od temperatury , zużycia mech. czy wahań zasilania.

_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP2BPD
16.03.2015 12:26:28
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 821 #2068948
Od: 2012-1-25
    SP5MAD pisze:

    W silnikach do sterowania kondensatora w magloop, stosuję układ jak na obrazku. Oczywiście w miejscu zacisków zasilania daję układ PWM do regulacji szybkości obrotów.


Wyobrażam sobie, że technologia strojenia jest taka:
1. Zgrubne dostrojenie się na szum (Rx), szybkość duża.
2. Dokładne na minimalny SWR (Tx), szybkość mała.

Czy tak?

Pytam, gdyż nie chce mi się (przynajmniej na wstępnym etapie) przerabiać control boxa MFJ-1786. Kiedyś do niego dojdę i wtedy będzie strojenie półautomatyczne. Może na początek jednak wystarczy to co napisałem wyżej???

_________________
pozdr.
Piotr
  
SP6IX
16.03.2015 18:21:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #2069176
Od: 2008-3-18
Nie wiem koledzy czemu tak komplikujecie sprawę porysujcie jeszcze trochę bo brakło mi krzyżówek do rozwiązywania .
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
SP2BPD
17.03.2015 00:40:26
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 821 #2069510
Od: 2012-1-25
Zupełnie owocna rozmowa. Uzbierały się dwa sposoby na dwużyłowe sterowanie oraz jeden na trzyżyłowe. Jest z czego wybrać.

Ciekawe co jest w książce Chojnackiego, coś nowego czy powtórzenie któregoś z rozwiązań, które już w tym wątku zaistniały?
_________________
pozdr.
Piotr
  
SP6IX
17.03.2015 13:53:38
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #2069820
Od: 2008-3-18
Myślę że coś nowego nie wymyśli nikt ,dwa przewody to minimum tyle potrzeba .
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
SP6IX
17.03.2015 14:42:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8116 #2069859
Od: 2008-3-18
Ja zaadoptowałem ten schemat dla swoich potrzeb do sterowania antenami w pionie ,spisywało się to dobrze .
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
sp5re
17.03.2015 16:53:03
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #2069972
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 1
    sp4xqe pisze:


    Obrazek



Jeszcze raz wszystkim kolegom dziękuję. Szczególne podziękowania dla Włodka sp5mad, który przejął ode mnie sprzęt, zrobił sterowanie jak na schemacie powyżej i ... oczyścił w środku silnik, który inaczej by nie ruszył. Teraz cały komplet działa. Dorobię mocowanie i do pudła pod pętlą :-)

Ukłony dla wszystkich.
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sq6ade
16.05.2015 23:24:12
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15107 #2106388
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 3
Z takich prostych TIP zagadka.
Dziś musiałem zasilić silnik nożyc elektrycznych z silnikem DC 6V z accu 12V.
Jak to zrobić w miarę łatwo bez strat energii i bez indukcyjnych elementów ?
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Electra29.03.2024 08:15:42
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » PRZEKAŹNIKI BURGESS, SILNICZEK I KONDENSATOR JENNINGS

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny