NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PASMO KF » CO WYBRAĆ DO SAMOCHODU : FT 100 ?, TS 50 ?, IC 706 MK2G, TS 480 SAT ( ? HX ) MAM DYLEMAT KOLEDZY

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Co wybrać do samochodu : FT 100 ?, TS 50 ?, IC 706 MK2G, Ts 480 SAT ( ? HX ) mam dylemat koledzy

  
ei4jt
04.08.2012 01:20:07
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Irlandia

Posty: 48 #984573
Od: 2011-3-2


Ilość edycji wpisu: 1
Mam zamiar jakieś radio mobilowe zainstalować w aucie ale obecnie nie wiem jak spisują sie inne radia poza IC 706 MK2G ( FT 100, TS 480, FT 857(97), Ic - jakiś ) . Miałem go 2 lata w samochodzie aż do jego naturalnej śmierci ( rozleciał sie elektronicznie ) a teraz może ktoś ma doświadczenie w innych radiach.

_________________
73 !
Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA )
TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737


  
Electra25.04.2024 04:15:44
poziom 5

oczka
  
ei4jt
04.08.2012 01:24:52
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Irlandia

Posty: 48 #984574
Od: 2011-3-2
    ei4jt pisze:

    Mam zamiar jakieś radio mobilowe zainstalować w aucie ale obecnie nie wiem jak spisują sie inne radia poza IC 706 MK2G. Miałem go 2 lata w samochodzie aż do jego naturalnej śmierci ( rozleciał sie elektronicznie ) a teraz może ktoś ma doświadczenie w innych radiach.

Mam pytanie do wszystkich, co ten wpis Electra robi pod moim postem ? czy to jakaś nowa polska cenzura ?!!!!

_________________
73 !
Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA )
TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737


  
SQ8NXC
04.08.2012 01:27:19
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 188 #984575
Od: 2008-10-5
To tylko reklama.
_________________
Pozdrawiam, Mateusz SQ8NXC
  
ei4jt
04.08.2012 01:31:12
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Irlandia

Posty: 48 #984577
Od: 2011-3-2
    SQ8NXC pisze:

    To tylko reklama.

To dobrze, bo od cenzury już wiele lat się odzwyczaiłem, a teraz myśle jakie radio do auta zainstalować. I jakoś niemam pomysłu. IC 706 MK2G super się sprawował ale nowego niema gdzie dostać i jestem w kropce. Może koś mi coś doradzi.

_________________
73 !
Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA )
TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737


  
sp9hhr
04.08.2012 07:03:33
Grupa: Użytkownik

QTH: KN09BU

Posty: 4 #984597
Od: 2011-5-1
Zobacz może jeszcze IC-7000
_________________

..pycha kroczy przed upadkiem..
  
SP1AP
04.08.2012 08:18:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #984614
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ja do auta mam IC-703+ ale to jest tylko QRP 10W i tylko KF + 6m. Mi to wystarcza i daje wiele satysfakcji, ale każdy może mieć swoje oczekiwania.
Trafiają się jeszcze na giełdach 706-ki bardzo mało używane! cool

73!!! poruszony
  
sp8nth
04.08.2012 08:21:34
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 716 #984616
Od: 2008-9-2
Polecam FT857 i ATAS120, dobra cena maksymalny komfort.
Grzegorz
  
sp2lqp
04.08.2012 11:39:06
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 739 #984675
Od: 2011-3-28
Jestem za FT857

Od jakiegoś czasu używam FT857. Pracuję dużo terenowo (zamki). TRX sprawdza się wyśmienicie bo:
- jest mały, a ma sporo mocy;
- panel zamontowany na YSK857 jest idealnie wygodny do obsługi - przypięty na uchwycie przyssawkowym do szyby w każdej chwili może być przeniesiony do innego samochodu;
- ma dwa niezależne gniazda antenowe dla KF i UKF;
- w czasie jazdy radio pracuje na skanowaniu 2m/70cm
- na zamkach podpinam dostrojonego do pasma dipola - nie muszę używać skrzynki antenowej.

Kolega używa tego samego TRX do pracy mobilowej w konfiguracji FT857 + skrzynka FC30 + antena typ SPX200 - działa bez pudła, mieliśmy niejedno QSO zamek - mobil. Dla pełnej informacji - ma to zamontowane na Mercu Sprinterze.

Co do IC706MKIIG pracuje podobnie, ale ma poważną wadę: musi być dedykowany zestaw do Icków, bo maja "swoje" bardzo nietypowe gniazdo panel - radio. NO I NAJWIĘKSZA WADA: 706 żre tyle prądu na stenbaju i w czasie pracy na odbiorze, że akumulator wcina razem z obudową i diabelnie się grzeje. Nie może być zagrzebany w miejscu słabo wentylowanym. Też to sprawdziliśmy z kolegą, bo ma takie radio i jeździ z nami jako rezerwa.



_________________
Pozdrawiam Piotr SP2LQP
www.sp2lqp.pl

--------------------
Usłyszałem od Cezarego SP7UKL fajną opinię: Nie znam się, więc się wypowiem.

Genialna w swojej prostocie kwintesencja obecnych czasów. Smutne, ale prawdziwe.
  
sq6ntm
04.08.2012 12:02:35
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Przemków JO71VM

Posty: 98 #984680
Od: 2010-12-30
    ei4jt pisze:

      ei4jt pisze:

      Mam zamiar jakieś radio mobilowe zainstalować w aucie ale obecnie nie wiem jak spisują sie inne radia poza IC 706 MK2G. Miałem go 2 lata w samochodzie aż do jego naturalnej śmierci ( rozleciał sie elektronicznie ) a teraz może ktoś ma doświadczenie w innych radiach.

    Mam pytanie do wszystkich, co ten wpis Electra robi pod moim postem ? czy to jakaś nowa polska cenzura ?!!!!


to reklama która pomaga utrzymać to forum.
Wskazane było by czasami kliknąć na jakąś reklamę. Chłopaki z PKI prowadzą to forum za free i jest to jedyny sposób by im pomóc.

Co do radia to przez kilka lat w samochodzie używałem IC 706 MKG z anteną Outbecker 1890 zest aw sprawował się bardzo dobrze.
Obecnie zastanawiam się nad zaistalowaniem TS 480 SAT
_________________
73 Tomek
  
SP1AP
04.08.2012 13:52:22
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #984734
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Argumenty Piotrka SP2LQP mnie osobiście przekonują, chociaż nie znam tego radia z bliska, ale jego użytkownicy w swych opiniach o nim mówią same dobre rzeczy, więc to chyba dobra opcja!!! pomysłpomysłpomysł
  
ei4jt
04.08.2012 14:41:28
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Irlandia

Posty: 48 #984763
Od: 2011-3-2
    SP1AP pisze:

    Argumenty Piotrka SP2LQP mnie osobiście przekonują, chociaż nie znam tego radia z bliska, ale jego użytkownicy w swych opiniach o nim mówią same dobre rzeczy, więc to chyba dobra opcja!!! pomysłpomysłpomysł

Widziałem to radio u jednego z kolegów u mnie w Irlandii. Bardzo małe jak na swoje możliwości nawet niedrogo tu było na giełdzie ( w tamtym roku )
Jakoś sceptycznie podchodzę do niego, ale z Atas 120 dobrze pracuje ( widziałem to na Youtube ). Antenę Atas 120 miałem i pracowała nieźle ale był dodatkowy interfejs z Ic 706 MK2g. Ale poczekam jeszcze może ktoś jeszcze jakiś pomysł podrzuci. Za miesiąc giełda niedaleko odemnie to może będe wiedział co szukać. Dzięki za porady i proszę o jeszcze.

_________________
73 !
Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA )
TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737


  
Electra25.04.2024 04:15:44
poziom 5

oczka
  
SP7V
04.08.2012 15:33:26
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Łódź

Posty: 1068 #984792
Od: 2010-5-16
Ja używałem i mam nadzieję jeszcze używać IC7k z antenami BB2M Diamonda od 7 w górę i duobandera na 2 m i 70 cm. Największa ergonomia pracy, dużo przełączników w mikrofonie, radio ukryte w bagażniku, czołówka na uchwycie od palmtopa na przedniej szybie, głośnik podłączony do instalacji głosnikowej samochodu poprzez radio i wejscie mały jack - mały jack,

Gdzieś czytałem na jakimś forum że nasz kolega krótkofalowiec w swoim aucie oprócz naszego radia używał zestawu głośników do umcyk umcyk i zamontował kondensator 1 czy 2 Farady pijemności. w SSB spisywało się to ponoć super i pełna moc z radia wychodziła.
_________________
pozdrawiam

Tomek
SP7V
ex
SP7VS
  
SP6JJ
04.08.2012 18:55:52
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Opole

Posty: 1019 #984885
Od: 2011-8-23
Jezeli nie zalezy Ci na 2m/70cm w jednym pudelku z KF, to zdecydowanie polecilbym ts480sat. Znakomite, bezsprzecznie radio do mobila, mozliwosc dolozenia filtrow, no i odzielany panel z dupka, ktora mozna schowac maksymalnie blisko anteny i stroic ją wbudowaną skrzynka jak ksiazka pisze, w zamian antena odwdzieczy sie wysoka skutecznoscia pracy.
Na VHF/UHF osobne radio z D-Starem, w Twojej okolicy zdaje sie ze moze sie przydac wesoły.
_________________
Vy 73!
Jacek de SP6JJ (M0RMT)
  
sp5re
04.08.2012 22:28:03
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #985085
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 1
Moją bolączką w dieslu były wchodzące zakłócenia z silnika. Im bliżej 28 MHz tym większe. 2 lata jeździłem z ic-706 (dxy też sie zdarzały). Po nieudanych próbach walki z zakłóceniami zacząłem szukać na co zmienić radio, żeby mniej słyszało silnik. ic-706, ft-857, ic-7000 słyszały go tak samo dobrze. Dopiero TS-480 dał poznać do czego naprawdę służy przycisk NB. Pstryk i nie ma zakłóceń. Wrażenie niesamowite. Moim zdaniem ic-7000 jest za skomplikowane do używania w aucie (np. podczas jazdy; na postoju to co innego) i na wyższe pasma trzeba kombinować coś z mikrofonem, bo oryginalny sie nie sprawdza na 2/70. Jeśli nie ma zakłóceń od silnika (lub są na rozsądnym poziomie) to tylko kwestia gustu, co komu pasuje ic-706 czy ft-857. Ja przymuszony zakłóceniami zamontowałem ts-480 początkowo z automatyczną skrzynką, a później zamieniłem na wersję bez skrzynki, a z wyższą mocą. Ergonomia moim zdaniem w sam raz do auta i nie tylko. Prawie wszystko na wierzchu. Minusy oczywiście są - trzeba sprawdzać dopasowanie anteny (brak automatycznej skrzynki) oraz brak 2/70 (kolejne radio w aucie :-) ). Ale gdzie jak nie przy mocno skróconych antenach wykorzystać 150 W zamiast 100. Kolejny plus to 2 gniazda na anteny kf. Czyli jedna CB a druga ta prawdziwa :-). Kumpel z oddziału przekonał się do tego rozwiązania i również jeździ z takim radiem. Zawsze to rzecz gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie TS-480 jest do auta najlepszy. Pisał jeszcze ktoś o antenie bb2m diamonda. Przetestowałem monobandowe ampro dają dużo większy sygnał. outback (z przełączanymi pasmami) trochę gorej niż ampro. bb2m - wyrzucone pieniądze.

pozdrowienia
Hubert
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
ei4jt
05.08.2012 00:01:10
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Irlandia

Posty: 48 #985129
Od: 2011-3-2
    sp5re pisze:

    Moją bolączką w dieslu były wchodzące zakłócenia z silnika. Im bliżej 28 MHz tym większe. 2 lata jeździłem z ic-706 (dxy też sie zdarzały). Po nieudanych próbach walki z zakłóceniami zacząłem szukać na co zmienić radio, żeby mniej słyszało silnik. ic-706, ft-857, ic-7000 słyszały go tak samo dobrze. Dopiero TS-480 dał poznać do czego naprawdę służy przycisk NB. Pstryk i nie ma zakłóceń. Wrażenie niesamowite. Moim zdaniem ic-7000 jest za skomplikowane do używania w aucie (np. podczas jazdy; na postoju to co innego) i na wyższe pasma trzeba kombinować coś z mikrofonem, bo oryginalny sie nie sprawdza na 2/70. Jeśli nie ma zakłóceń od silnika (lub są na rozsądnym poziomie) to tylko kwestia gustu, co komu pasuje ic-706 czy ft-857. Ja przymuszony zakłóceniami zamontowałem ts-480 początkowo z automatyczną skrzynką, a później zamieniłem na wersję bez skrzynki, a z wyższą mocą. Ergonomia moim zdaniem w sam raz do auta i nie tylko. Prawie wszystko na wierzchu. Minusy oczywiście są - trzeba sprawdzać dopasowanie anteny (brak automatycznej skrzynki) oraz brak 2/70 (kolejne radio w aucie :-) ). Ale gdzie jak nie przy mocno skróconych antenach wykorzystać 150 W zamiast 100. Kolejny plus to 2 gniazda na anteny kf. Czyli jedna CB a druga ta prawdziwa :-). Kumpel z oddziału przekonał się do tego rozwiązania i również jeździ z takim radiem. Zawsze to rzecz gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie TS-480 jest do auta najlepszy. Pisał jeszcze ktoś o antenie bb2m diamonda. Przetestowałem monobandowe ampro dają dużo większy sygnał. outback (z przełączanymi pasmami) trochę gorej niż ampro. bb2m - wyrzucone pieniądze.

    pozdrowienia
    Hubert

Witam Hubert, mam pytanie jak zamontowałeś przedni panel ( czy na jakiś przyssawkach do szyby czy na innym uchwycie ? ) jaka jest długość kabla seperacyjnego miedzy panelem a skrznką radia oraz czy mikrofon jest podłączany do panela czy do skrz.gł.? oraz jak jest z chłodzeniem radia w praktyce, gdzie byś polecał je zamontować. Czy stosujesz anteny monoband czy można też zastosować antenę Atas 120 ( zmienna długość na każde pasmo zmieniana automatycznie ).
_________________
73 !
Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA )
TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737


  
sq1bhk
05.08.2012 00:14:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #985130
Od: 2009-3-30
    sp5re pisze:

    Moją bolączką w dieslu były wchodzące zakłócenia z silnika. Im bliżej 28 MHz tym większe. 2 lata jeździłem z ic-706 (dxy też sie zdarzały). Po nieudanych próbach walki z zakłóceniami zacząłem szukać na co zmienić radio, żeby mniej słyszało silnik. ic-706, ft-857, ic-7000 słyszały go tak samo dobrze. Dopiero TS-480 dał poznać do czego naprawdę służy przycisk NB. Pstryk i nie ma zakłóceń. Wrażenie niesamowite. Moim zdaniem ic-7000 jest za skomplikowane do używania w aucie (np. podczas jazdy; na postoju to co innego) i na wyższe pasma trzeba kombinować coś z mikrofonem, bo oryginalny sie nie sprawdza na 2/70. Jeśli nie ma zakłóceń od silnika (lub są na rozsądnym poziomie) to tylko kwestia gustu, co komu pasuje ic-706 czy ft-857. Ja przymuszony zakłóceniami zamontowałem ts-480 początkowo z automatyczną skrzynką, a później zamieniłem na wersję bez skrzynki, a z wyższą mocą. Ergonomia moim zdaniem w sam raz do auta i nie tylko. Prawie wszystko na wierzchu. Minusy oczywiście są - trzeba sprawdzać dopasowanie anteny (brak automatycznej skrzynki) oraz brak 2/70 (kolejne radio w aucie :-) ). Ale gdzie jak nie przy mocno skróconych antenach wykorzystać 150 W zamiast 100. Kolejny plus to 2 gniazda na anteny kf. Czyli jedna CB a druga ta prawdziwa :-). Kumpel z oddziału przekonał się do tego rozwiązania i również jeździ z takim radiem. Zawsze to rzecz gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie TS-480 jest do auta najlepszy. Pisał jeszcze ktoś o antenie bb2m diamonda. Przetestowałem monobandowe ampro dają dużo większy sygnał. outback (z przełączanymi pasmami) trochę gorej niż ampro. bb2m - wyrzucone pieniądze.

    pozdrowienia
    Hubert
chyba w ft-857 nie uzyłes przycisku NB i nie ustawiłeś odpowiedniego stopnia działania.

.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
sp5re
05.08.2012 00:23:04
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #985131
Od: 2011-4-3
sp1bhk

użyłem
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sq1bhk
05.08.2012 00:28:40
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #985132
Od: 2009-3-30
posiadam ft-857 i po właczeniu NB i ustawieniu na 80-95 procent zakłocenia znikają.

Ale może u ciebie wyniknoł jakiś bląd z zasilaniem ze nanosił się układ wtryskowy.

.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
sp5re
05.08.2012 00:30:46
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #985133
Od: 2011-4-3
    ei4jt pisze:


    Witam Hubert, mam pytanie jak zamontowałeś przedni panel ( czy na jakiś przyssawkach do szyby czy na innym uchwycie ? ) jaka jest długość kabla seperacyjnego miedzy panelem a skrznką radia oraz czy mikrofon jest podłączany do panela czy do skrz.gł.? oraz jak jest z chłodzeniem radia w praktyce, gdzie byś polecał je zamontować. Czy stosujesz anteny monoband czy można też zastosować antenę Atas 120 ( zmienna długość na każde pasmo zmieniana automatycznie ).


Z atasem zero doświadczeń. Dx'y z auta udawało sie robić na monobandowej MFJ-1620 czyli ampro na 20 m. Mikrofon wpisnany jest w body radia. Długość przewodów - nie pamiętam, ale nie ma to specjalnego znaczenia, bo łatwo je przedłużyć złączką RJ-45. U mnie siedziało pod tylną ławką i była przestrzeń na wietrzenie. Zmieniłem auto i teraz będę montował w bagażniku kombiaka przykryte kawałkiem drucianej klatki. Mordę TS-a przykręciłem do pokrywy środkowego tunelu - wygoda użytkowania, to jedyne kryterium.

pozdrowienia
hub
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sp5re
05.08.2012 00:36:27
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #985138
Od: 2011-4-3
    sq1bhk pisze:

    posiadam ft-857 i po właczeniu NB i ustawieniu na 80-95 procent zakłocenia znikają.

    Ale może u ciebie wyniknoł jakiś bląd z zasilaniem ze nanosił się układ wtryskowy.

    .


Zakładałem ferryty na przewody sterujące wtryskiwaczami (tak radzili posiadacze nissanowskich diesli), zakładałem filtry na na przewody zasilające. Poprosiłem kumpla z oddziału i robiliśmy doświadczenia - antena na jednym aucie, radio na drugim (na forum OT-37 można o tym poczytać). Ustawialismy wszystko co możliwe w ic-706 i ft-857. Zakłócenia miały częstotliwość obrotów silnika. U mnie znikały przy hamowaniu silnikiem (wtryskiwacze nie pracują). TS-480 skutecznie rozwiązał ten problem, bo w obecny diesel też sieje.

pozdr
hub
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
Electra25.04.2024 04:15:44
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PASMO KF » CO WYBRAĆ DO SAMOCHODU : FT 100 ?, TS 50 ?, IC 706 MK2G, TS 480 SAT ( ? HX ) MAM DYLEMAT KOLEDZY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny