NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PASMO UKF » ANKIETA IARU R1 VHF AND UP CONTEST 2017

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

Ankieta IARU R1 VHF and up contest 2017

  
sp9nrb
30.10.2017 23:51:04
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2968 #2482305
Od: 2017-7-11
Anteny stacji troposferycznych były także przewoźne. Tak więc były przypadki trafienia. Po co? Właśnie dla łaczności troposferycznej. Musiałbym sprawdzić w literaturze czy nie było łaczności przez Atlantyk. Przy umówionych łacznościach robi się tysiące kilometrów. Podobnie problem łaczności UKF w odbiciu od samolotów. Jak to traktować? Jako łaczność z wykorzystaniem pasywnego przemiennika?
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
Electra19.03.2024 07:21:22
poziom 5

oczka
  
HF1D
31.10.2017 08:20:00
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2299 #2482345
Od: 2015-1-28
    sp9nrb pisze:


    Musiałbym sprawdzić w literaturze czy nie było łaczności przez Atlantyk. Przy umówionych łacznościach robi się tysiące kilometrów.


Nie musisz. Jak do tej pory nie było.
Ostatnie próby podczas których zanotowano sygnały VO1ZA w Irlandii zakwalifikowano jako odbicie od ISS

    sp9nrb pisze:


    Podobnie problem łączności UKF w odbiciu od samolotów. Jak to traktować? Jako łaczność z wykorzystaniem pasywnego przemiennika?


Nie bardzo rozumiem w czym problem?
Sytuacja jest w pewnym stopniu analogiczna MS, ale zasięgi AS na 144 MHz są mniejsze.
Jednocześnie jest istotna różnica bo w przypadku MS ze wzrostem częstotliwości spada prawdopodobieństwo QSO, a w przypadku AS wzrasta prawdopodobieństwo i zasięg.
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
sp9nrb
31.10.2017 11:29:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2968 #2482411
Od: 2017-7-11
Ja nie piszę o łaczności amatorskiej. Właśnie zajrzałem do netu i w polskim piszą tylko o starych systemach rosyjskich, po angielsku jest tylko teoria. Zresztą temat ten był bardzo długo tematem "tabu". I chyba dalej jest? Gdzieś w zasobach mam książkę po rosyjsku "troposwiernaja swiaz" (zakup w księgarni rosyjskiej na Nowym Świecie w Warszawie).
Problem przemienników pasywnych to pytanie o równą grę. W zawodach liczy się odległość. Czy jeżeli pracuję z pobliża lotniska i zrobię kilka łaczności po 400 500km w odbiciu od samolotu to czy jest to równa szansa z tym, który robi to directem? Wiem, że są programy wspomagające łaczność w odbiciu od samolotów ale chyba potrzebują netu. W tym miejscu przechodzimy do problemu internetowego wspomagacza.
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
HF1D
31.10.2017 11:49:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2299 #2482428
Od: 2015-1-28
    sp9nrb pisze:



    Problem przemienników pasywnych to pytanie o równą grę. W zawodach liczy się odległość. Czy jeżeli pracuję z pobliża lotniska i zrobię kilka łaczności po 400 500km w odbiciu od samolotu to czy jest to równa szansa z tym, który robi to directem? Wiem, że są programy wspomagające łaczność w odbiciu od samolotów ale chyba potrzebują netu. W tym miejscu przechodzimy do problemu internetowego wspomagacza.


Nic mi nie wiadomo o wymogu dostępu do net-u w łącznościach AS czy MS.
Nie podążaj ścieżka kolegów z UR5 gdzie jeden z luminarzy tamtejszego UKF stwierdził "jak nie ma internetu to nie ma EME"
Oczywiście to "nie podążaj..." to żart. Przykład z Ukrainy jak najbardziej prawdziwy.

Co do wykorzystania AS to regulamin nie zabrania.
Bardzo często w trakcie wołania CQ pojawiają się odbicia i wołający nie musi być tego świadomy.
Czy to oznacza, że łączność nie powinna być zaliczona?

To wcale nie jest tak, że mieszkając koło lotniska masz handicap w stosunku do innych.
Jeżeli spróbujesz posłuchać beaconów oraz odbić ich sygnałów od samolotów to wyciągniesz własne wnioski.
Nie trzeba dużo: Odbiornik UKF nastrojony na 144.470,2 USB (OZ7IGY), kilkuelementowa antena skierowana na północny zachód, programy PI-RX, ARGO i Airscout (tu faktycznie dostęp do netu ułatwia życie).
Po pewnym czasie bez airscouta, tylko na podstawie dopplera będziesz w stanie określić jak daleko samolot jest od Ciebie, w którym kierunku leci i jaki jest duży.

Testuję to dosyć regularnie mając do OZ7IGY 300 km, a najbliższe lotnisko, z którego startują porządne samoloty to Berlin Tegel (200 km)

Nie przeceniałbym jednak roli AS w zawodach, pomijając fakt, że 400-500 km to żadne "aj waj".
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
usuniety9_04_2020
31.10.2017 18:41:47
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2008 #2482539
Od: 2009-12-13
Aircraft Scatter w zależności od horyzontu radiowego pozwala na łączności 400-1000km więc to nie jest byle co.
Oczywiście ze stacjami QRP jest trudniej ale i to możliwe.
  
Electra19.03.2024 07:21:22
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 3    strony: 12[3]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PASMO UKF » ANKIETA IARU R1 VHF AND UP CONTEST 2017

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny