NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PASMO UKF » RĘCZNY/PRZEWOZNY TRX Z MOŻLIWOŚCIĄ NADAWANIA W LOTNICZYM AM.

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Ręczny/przewozny TRX z możliwością nadawania w lotniczym Am.

  
SQ6HY
24.03.2014 11:40:46


Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 20 #1789362
Od: 2013-6-18
    sq6ade pisze:

    Kup sobie dedykowane handy na AIR Band. Żadne amatorskie z kulawym "rozblokowanym" AM nie zapewni
    pewności łączności.


Tak tez zamierzam zrobic, ale jesli istnieje "duobander" chce go miec wesoły

_________________
----------------------------------------------
Prosty Wiejski Rzemieślnik ;) 73!
  
Electra28.03.2024 20:08:57
poziom 5

oczka
  
SQ6NDM
24.03.2014 11:50:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO90AK

Posty: 1971 #1789365
Od: 2009-3-29


Ilość edycji wpisu: 3
    SQ6HY pisze:

    Ręce opadaja... tak jak sie spodziewałem, zamiast merytorycznej odpowiedzi wiekszosc to wypociny domoroslych strazników czestotliwosci, zwanych tu i ówdzie potocznie Stasieńkami
    a) Oprócz licencji amatorskiej, mam także uprawnienia na używanie częstotliwości lotniczych
    jak i morskich z resztą też.


To jeżeli się spodziewałeś takiej dyskusji to trzeba było od razu napisać, że masz uprawnienia do używania częstotliwości lotniczych. Wtedy by wszyscy z Nas wiedzieli i by nie było zbędnej dyskusji. A tak to Ty jesteś winny bo nie udzieliłeś takiej informacji w pierwszym poście. Proste i logiczne. I nie rób z Nas winnych takich odpowiedzi.
_________________
Szymon
https://pk-ukf.pl/
https://mmmonvhf.de/es.php?year=2020
144MHz FT817 + PA 40W + 6 el. DK7ZB (boom 2,6m) + rotor/70cm FT817 + 14 el. DK7ZB (boom 3,1m) + rotor

ObrazekObrazek
  
SP2LIG
24.03.2014 11:52:19
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12994 #1789368
Od: 2009-3-16
Cyt "w momencie jak sie lata z Warszawskiego Bemowa gdzie ruch jest porównywalny z Frankfurtem, " koniec cytatu.

Albo żarty robisz sobie z czytających albo nigdy nie byłeś na lotnisku we Frankfurcie nad Menem, chyba o tym lotnisku piszesz używając nazwy Frankfurt.
Jak można równać ruch jednego z większych lotnisk świata z ruchem na Bemowie ???
____________
Greg SP2LIG
  
sq6ade
24.03.2014 12:00:07
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15107 #1789376
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ6HY pisze:



    Tak tez zamierzam zrobic, ale jesli istnieje "duobander" chce go miec wesoły


Podejrzewam że można to mieć tylko w wersji Home Made :
np. VXA-300 ...1szt
np. UV-5R ...1szt
guma od weka ..1szt

pan zielony
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SQ6HY
24.03.2014 12:01:48


Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 20 #1789378
Od: 2013-6-18
    SP2LIG pisze:

    Cyt "w momencie jak sie lata z Warszawskiego Bemowa gdzie ruch jest porównywalny z Frankfurtem, " koniec cytatu.

    Albo żarty robisz sobie z czytających albo nigdy nie byłeś na lotnisku we Frankfurcie nad Menem, chyba o tym lotnisku piszesz używając nazwy Frankfurt.
    Jak można równać ruch jednego z większych lotnisk świata z ruchem na Bemowie ???
    ____________
    Greg SP2LIG


Jak policzysz operacje lotnicze Starty/Lądowania w jednostce czasu to ruch jest porównywalny.
Latam troche z lotnisk kontrolowanych (Wrocławskie Strachowice, Poznańska Ławica) i nigdy mi sie nie zdarzyło
żeby podczas tankowania które trwa ok 30 min ilość operacji przekroczyła w tym czasie 5. A często bywa w okolicy 1-2. Podczas mojej ostatniej weekendowej wizyty na Babicach (roboczo zwanch Bemowem) byłem do startu 3ci w kolejce, w miedzyczasie wyladowaly 2 szt. a po otrzymaniu zgody na start (i to taki biegusiem) 2 kolejne samoloty były na kręgu z zamiarem lądowania. A to wszytko w 10min. W dalszym ciądu jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że jest to porównywalny ruch wesoły
_________________
----------------------------------------------
Prosty Wiejski Rzemieślnik ;) 73!
  
SP2LIG
24.03.2014 12:15:15
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12994 #1789401
Od: 2009-3-16
    SQ6HY pisze:



    Jak policzysz operacje lotnicze Starty/Lądowania w jednostce czasu to ruch jest porównywalny.
    Latam troche z lotnisk kontrolowanych (Wrocławskie Strachowice, Poznańska Ławica) i nigdy mi sie nie zdarzyło
    żeby podczas tankowania które trwa ok 30 min ilość operacji przekroczyła w tym czasie 5. A często bywa w okolicy 1-2. Podczas mojej ostatniej weekendowej wizyty na Babicach (roboczo zwanch Bemowem) byłem do startu 3ci w kolejce, w miedzyczasie wyladowaly 2 szt. a po otrzymaniu zgody na start (i to taki biegusiem) 2 kolejne samoloty były na kręgu z zamiarem lądowania. A to wszytko w 10min. W dalszym ciądu jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że jest to porównywalny ruch wesoły



Wszystko jest ładne i piękne ale porównanie totalnie nietrafione. Kilkadziesiąt razy startowałem i lądowałem w Frankfurcie z różnych kierunków świata i zawsze były dwie długie kolejki. Jedna na ziemi do startu a druga w powietrzu do lądowania. Jedna i druga operacja odbywały się na kilku pasach.
Odpowiedz mi na jedno pytanie: jeżeli samolot ma niesprawne środki łączności(tak podałeś w swoim poście) to czy w myśl przepisów lotniczych można takim samolotem startować ? Kto wyda zgodę na start i w jaki sposób jak radio jest out of order ???
_____________
Greg SP2LIG
  
sp9ikf
24.03.2014 12:27:14
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1187 #1789413
Od: 2010-3-17
Witam,


    SQ5VGA pisze:

      sp9ikf pisze:

      Witam,
      a ja mam watpliwości na podstawie tego kawałka...posiadają także nadajnik AM w zakresie 118-138Mhz...
      wynika z tego ze kol. SQ6HY ZAMIERZA NADAWAC w pasmie lotniczym przy pomocy pirackiego radia. jak rozumiem kol SQ6HY ma stosowne uprawnienia do nadawania w tym pasmie. zakladam że tak. w takim razie dziwie sie temu wpisowi bo w trakcie kursu na pewno wykładowca/y/ przekazali wiedze o tym jakie sa prawidła dopuszczające radio do uzytkowania w pasmie lotniczym.

      w dobrej wierze
      pozdro jacek sp9ikf



    Czy Ty w ogóle wiesz o czym piszesz?!!!


Kol. SQ5VGA, wiem o czym pisze ale nie chce drzec kotów na forum bo nie oto chodzi. jesli nie masz nic przeciwko to napisze do ciebie na priva i wyjasnimy sobie szczegóły oraz uzgodnimy racje. może byc ?

pozdro. jacek sp9ikf
  
SQ6HY
24.03.2014 12:30:39


Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 20 #1789415
Od: 2013-6-18
    SP2LIG pisze:

      SQ6HY pisze:



      Jak policzysz operacje lotnicze Starty/Lądowania w jednostce czasu to ruch jest porównywalny.
      Latam troche z lotnisk kontrolowanych (Wrocławskie Strachowice, Poznańska Ławica) i nigdy mi sie nie zdarzyło
      żeby podczas tankowania które trwa ok 30 min ilość operacji przekroczyła w tym czasie 5. A często bywa w okolicy 1-2. Podczas mojej ostatniej weekendowej wizyty na Babicach (roboczo zwanch Bemowem) byłem do startu 3ci w kolejce, w miedzyczasie wyladowaly 2 szt. a po otrzymaniu zgody na start (i to taki biegusiem) 2 kolejne samoloty były na kręgu z zamiarem lądowania. A to wszytko w 10min. W dalszym ciądu jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że jest to porównywalny ruch wesoły



    Wszystko jest ładne i piękne ale porównanie totalnie nietrafione. Kilkadziesiąt razy startowałem i lądowałem w Frankfurcie z różnych kierunków świata i zawsze były dwie długie kolejki. Jedna na ziemi do startu a druga w powietrzu do lądowania. Jedna i druga operacja odbywały się na kilku pasach.
    Odpowiedz mi na jedno pytanie: jeżeli samolot ma niesprawne środki łączności(tak podałeś w swoim poście) to czy w myśl przepisów lotniczych można takim samolotem startować ? Kto wyda zgodę na start i w jaki sposób jak radio jest out of order ???
    _____________
    Greg SP2LIG


Trafione, Trafione.... Nie napisalem, ze na Babicach jest wiekszy tylko, ze jest porównywalny. Rekord kolejki do Startu na Babicach (którego osobiscie nie widzialem) to 12 szt. Plus ladowania. W sloneczny weekend ruch jest tam naprawde potezny. Do tego stopnia, ze kregi szkoleniowe powoli sa przenoszone na lotnisko w Grądach, zeby
uczniowie mieli troche spokoju i miejsca na popelnianie bledow oraz spokojna nauke prowadzenia normalnej korespondencji Rzuc okiem na http://www.frankfurt-airport.com/content/frankfurt_airport/en/flights/departures.html
+ Arrivals to moze zrozumiesz co mialem na mysli porównywalny wesoły Z mojej strony EOT.

A jesli chodzi o niesprawne srodki lacznosci to startowac oczywiscie nie wolno, przed startem robi sie - poza normalna korespondencja (o ile jest z kim wesoły próbe radia za kazdym razem. Nie mniej 2 razy mi sie zdarzylo, ze radio "zdechlo" przed ladowaniem, na co oczywiscie sa stosowne procedury - nadawanie na slepo, ustawienie specjalnego numeru lotu dla kontroli radarowej i inne takie tam wynalazki które pozwalaja bezpiecznie wyladować na w miare spokojnym lotnisku. Jak mi zdechlo przed Babicami to na prawde mialem stresa i rozwazalem zmiane planow, na szczescie udalo sie radio reanimowac po drodze. 3 ciej takiej sytuacji nie zamierzam miec stad tez post.
Nadmienie tylko, ze w "swoim" samolocie mam 2 radia i jest sw spokoj, ale nie zawsze sie lata swoja maszyna, stad tez dobrze jest miec kieszonkowy zapas wesoły
_________________
----------------------------------------------
Prosty Wiejski Rzemieślnik ;) 73!
  
SP2LIG
24.03.2014 12:47:49
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12994 #1789430
Od: 2009-3-16
Teraz sprawa jest jasna, tak też myslałem ale chciałem potwierdzenia, chodzi oczywiście o radio. Praca w lotnictwie to sama przyjemność, swego czasu byłem mechanikiem płatowca i silnika samolotu MIG 21.
__________
Greg SP2LG
  
pattut
24.03.2014 12:55:26
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 47 #1789433
Od: 2011-8-14
Na przyszłość postaraj się bardziej przyłożyć do precyzowania swoich potrzeb, będzie łatwiej się do nich odnieść.
  
sp7hlq
24.03.2014 13:42:07
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 94 #1789473
Od: 2012-12-27
Ludzie !!!!!

Czy nauczycie się raz na zawsze odpowiadać na temat?
Przecież On się nie pytał czy może nadawać na częstotliwościach lotniczych tylko czy istnieją tx-y które mogą nadawać i tam i na naszych częstotliwościach. KONIEC KROPKA!!!!!!Więc ad rem.....
  
Electra28.03.2024 20:08:57
poziom 5

oczka
  
sp2nas
24.03.2014 14:11:04
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO83SQ Chojnice

Posty: 1236 #1789487
Od: 2011-9-10
Nie wiem, czy taka odpowiedź już była... ale gdyby chodziło tylko o odbiór, to polecam leciwego Alana CT-152.
  
ramzes
24.03.2014 14:18:50
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: WROCŁAW

Posty: 95 #1789491
Od: 2013-11-7
    sp7hlq pisze:

    Ludzie !!!!!

    Czy nauczycie się raz na zawsze odpowiadać na temat?
    Przecież On się nie pytał czy może nadawać na częstotliwościach lotniczych tylko czy istnieją tx-y które mogą nadawać i tam i na naszych częstotliwościach. KONIEC KROPKA!!!!!!Więc ad rem.....
i Ja dołączę do kolegi. Nie potrzebne było pisanie tylu postów, konkretne pytanie padło, jeżeli zna ktoś takiego TRX-a z TX na AM, a to już indywidualna sprawa każdego z nas czy ma uprawnienia na korzystanie z częstotliwości lotniczych. Uważam że kolega SQ6HY dobrze z precyzował pytanie. Nie musi się spowiadać każdemu PO CO I NA CO to urządzenie.
  
SQ6ODL
24.03.2014 14:30:48
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Radziądz

Posty: 112 #1789496
Od: 2009-11-30
    SQ6HY pisze:

    witam.

    Czy znacie może modele amatorskich TRX które oprócz
    Naszego ulubionego zakresu 144-146 posiadają także nadajnik AM
    W zakresie 118-138Mhz

    SQ6HY

Yaesu VX-2 SPRAWDZONE
_________________
Przemek.
QRV 145.450, SR6R, SR6WS, SR6UVX, APRS
  
sq6ade
24.03.2014 14:33:25
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15107 #1789497
Od: 2008-3-21
    sp2nas pisze:

    Nie wiem, czy taka odpowiedź już była... ale gdyby chodziło tylko o odbiór, to polecam leciwego Alana CT-152.


Z tego co HY napisał ma ID-51 a tam jest nasłuch Am Air - co prawda odsłuch jest parszywy
jak w większości ręczniaków z nasłuchem AM na Air. (porównując z odsłuchem TRX lotniczym).
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
VSS
24.03.2014 16:02:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3769 #1789573
Od: 2009-12-24
    SQ6ODL pisze:


    Yaesu VX-2 SPRAWDZONE


VX-2 NADAJE w paśmie airband ????
_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
pattut
24.03.2014 16:37:50
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 47 #1789611
Od: 2011-8-14
ale w FM.
  
sp9ikf
24.03.2014 17:21:46
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1187 #1789679
Od: 2010-3-17
Pomijając legalnosc takiego rozwiązania, to raczej żadna szanująca sie firma nie skonstruowała radia air-band +2m ham radio. albo rybki albo akwarium.
trochę skomplikowane by to było. inaczej formuje sie sygnał FM a inaczej AM. Rx owszem, dużo łatwiej zrealizować natomiast TX który bedzie nadawał jako podstawa w AM 118-137 a nastepnie FM 144-148. Nie mówie nie, jednak mało prawdopodobne. moze Chinczycy, ale mam watpliwości. do lotnictwa radio musi miec dopuszczenie zwane popularnie homologacja. - za mały rynek zbytu. za duze ryzyko bałaganu.

pozdro.
jacek sp9ikf
  
sq6ade
24.03.2014 18:38:16
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15107 #1789768
Od: 2008-3-21
Akurat łatwiej było by zrobić nadajnik AM niż odbiornik wesoły
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp9ikf
24.03.2014 20:50:49
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GC, Rybnik

Posty: 1187 #1789959
Od: 2010-3-17
Czesc,
    sq6ade pisze:

    Akurat łatwiej było by zrobić nadajnik AM niż odbiornik wesoły


Krzysiek, te nadajniki juz są - czyli air-band TRX-y, a teraz zainteresowany poszukuje jego wersji z pasmem Ham Radio i emisją FM. w zasadzie to po jakie licho FM. AM w dalszym ciągu mamy w licencji, tylko należałoby "naciagnąc" bardziej synteze i już. w latach 70 AM był bardzo popularny na 2m. wtedy jak pamietam, Kol. SP5FM był "samotnym białym żaglem" propagującym FM jako dobra emisje do lokalnych QSO. jesli dobrze pamiętam to około roku 1975 czy jakos tak, AM został wycofany z zawodów UKF-owych - próby subregionalne czy zawody IARU. przyszło SSB które jest do dzisiaj.

pozdro. jacek sp9ikf

  
Electra28.03.2024 20:08:57
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PASMO UKF » RĘCZNY/PRZEWOZNY TRX Z MOŻLIWOŚCIĄ NADAWANIA W LOTNICZYM AM.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny